Teen siin ettevalmistusi pikemaks reisiks ja jõudsin reisikindlustuse teemani. Lepingu tingimused on kõikidel seltsidel pealevaadates väga ühetaolised, aga olen kuulnud üsna kentsakaid lugusid sellest, kuidas detailid hakkavad mängima ja kahju ei pruugi hüvitatud saada.
Kas kellelgi olnud veel mingeid juhtumeid, kus tundub üsna loogiline, et just sellise tõrke jaoks on reisikindlustus kui teenus loodud, aga kindlustus siiski ei hüvita seda kahju? Siis teaksin seda täpsustada ja lepingu sõlmimisel sellega arvestada.
Ja ma ei pea silmas mingeid totaalseid ekstreemettevõtmisi nagu mägironimine vmt, vaid sellist tavalist "täna siin linnas, homme seal rannas, ülehomme selle künka peal suusatamas.
Tänud ette!
Kui mul on lennufirmade tõttu tõrked olnud, siis need on üldiselt lahendanud lennufirma (söögivautšerid, hotellid, metroopiletid neilt). Samas sellise tõrke tõttu kaotatud tööpäeva (jõuad tagasi järgmisel päeval tööpäeva lõpuks ja kulutad päeva reisimisele) kindlustus ei korva. Sel juhul peaks saama lennufirmalt nõuda hüvitist. Ise pole veel proovinud... vist võiks selle viimase korra eest.
Reisidel mul midagi muud taolist pole juhtunud. Samas hiljuti sain õppetunni, et isegi kui on reisitõrge mujal riigis (nt lend tühistatakse) ja seetõttu sa ei jõua Eestis bussile, kuhu pidid jõudma ning pead uue pileti ostma, siis seda sulle ka reisikindlustus ei hüvita. Sel lihtsalt põhjusel, et neil on klausel, et reisi alguspunkt on piiripunkt ning reisi lõpp-punkt on samuti piiripunkt ehk Eestisse saabumine. See, et sa näiteks hilinemise tõttu koju Vastseliinasse ei jõua, pole enam nende asi, sest see juhtub Eestis. Uurisin seepeale lähemalt Ifi, Seesami ja Salva tingimusi - neil on kõigil sama punkt. Õnneks leidsin, et AIG-l algab reis ikkagi kodust, mitte piiripunktist. Ilmselt ostan nende aastase kindlustuse, kuna reisimist ikka tuleb ette päris palju viimasel ajal.
Kas on mingeid soovitusi ka pagasi osas, mida tähele panna või millega arvestada, millal kindlustus hüvitab ja millal mitte? Ja kas kellelgi on olnud probleeme meditsiiniabiga, kus kindlustus ei ole nö "tasemel" olnud?
Mina puurisin nüüd juba mitu-mitu aastat tagasi oma Kagu-Aasia reiside eel samuti mitme (Eesti) kindlustusfirma tingimusi. Muidu olid välistused jne suhteliselt ühtsed, kui välja arvata mõned nüansid.
Kuna mul oli plaanis arengumaades maapiirkondades kohalikke (arvatavasti) igasuguse litsentsita reisijuhte kasutada, näiteks kuskilt väikesest kohast ümberkaudsete külade üleöö külastamiseks ehk pikad jalgsimatkad mägistes piirkondades, oli tarvis, et juhul kui juhtub õnnetus, see ka korvatakse. Tegemist ei olnud siis spordiga, vaid lihtsalt keskmisest veidi koormavamate matkadega. Kokkuvõttes oli sel ajal vaid Ifil kindlustuses selline asi sees, sai ka kirjalikult üle küsitud (et oleks tõestusmaterjal hiljem!) ning teised firmad pakkusid seda lisakaitse all päris räiga lisahinnaga või ei võtnud üldse jutule, kui giidi litsentsi poleks ette näidata.
Väike asi, aga kui plaanis selliseid ettevõtmisi teha, hakkab see lugema. Õnneks mul reisidel midagi juhtunud ei ole.
Ma soovitan põhjalikult läbi mõtelda, mida reisil plaanis teha, ja sellest lähtudes valida ka sobivamate tingimustega leping. Kui tekib kahtlus, kas miski võib olla välistus, tasub kindlustajale enne lepingu sõlmimist kirjutada ja asjad üle täpsustada - ning hoida need kirjad siis tuleviku tarbeks ka alles.
Swedbanki tingimuste järgi algab ja lõpeb reis kodus/tööl. Õnneks pole eriti kindlustust vaja läinud, välja arvatud üks purunenud kohvriratas. Selle hüvitamiseks piisas kindlustusele (swed) pildist.
Aitäh, hea point - kuidas kahju tõestad? Kas kellelgi on kahju tõestamise osas mingeid kogemusi, mida tähele panna? Ma tean, et varguse puhul tuleb vargus politseis vormistada ja tõend esitada?
Mul oli tänavu vaja autot remondikohani transportida, kasko oli olemas, aga sellel teisaldus puudus. Seega maksin ise!
Pagasikindlustuse kohta näide: IF kindlustus, Malta, 2012.
Rentisime mootorpaadi, rendileandja andis mobiilide/fotokate kaoks veekindlalt suletavad kotid, panime asjad paadis laekasse. Hiljem selgus, et vesi oli laekasse sattunud, kotid ei olnud siiski veekindlad ja lõpptulemus oli päris mitu veekahjustusega telefoni. IF´i poole pöördudes selgus, et hüvitist saaksime juhul, kui tegemist oleks olnud nö. ametliku liinireisiga, kus keegi pakub paadiga transporditeenust ja müüb pileteid. Ise rendid, abi ei saa.
Reisitõrkekindlustusega paari aasta tagune lugu Seesamiga. Pidime reisi katkestama kodumaal toimunud õnnetuse tõttu. Hetkest, mil kindlustusfirmat teavitasime pidime tegema sadade eurode eest telefonikõnesid kodumaale. Eestis lubati kummalgi hüvitust 60 euro eest. Peale telefoni väljavõtete saatmist ja tõestamist/jantimist selgus, et kuna mõlemad omavad firma telefone (abikaasa on firma ainuomanik), siis ei hüvitatagi. Südame ajas täis (oleks võinud ju kohe öelda) ja jätsime sinnapaika. Lennupiletid hüvitati.
Üks kogemus lennuaegade muutmisest ja reisikindlustusest: Lennuni oli aega 3 kuud ja sain kirja, et tagasilennu aegu on muudetud umbes 3,5h selliselt, et me ei jõua oma järgmisele lennule. Oli tehtud reisitõrke kindlustus (AIG Europe Limited tootega Travel Guard) keerulise marsuudi tõttu - mitu lendu, mis sõltusid üksteisest ajaliselt. Reisikindlustaja seisukoht oli järgmine: Vastavalt reisikindlustuse tingimustele läheb Teie juhtum punkt 16. Väljumisest mahajäämine alla, kus kindlustus ei kata väljumiselt mahajäämise kulusid, mis on tingitud lennugraafiku muudatustest või marsruudi tühistamisest, mille tõttu ei jõua kindlustatu edasilennu väljumiskohta õigeaegselt. Seega kahjuks ei kata kindlustus Teie kulusid.
Swedbank krediitkaardiga kaasakäiv kindlustus kattis sama juhtumi kulud - st ostsime uued piletid, mis täies ulatuses hüvitati kindlustuse poolt. Nende vastus päringule sel teemal: Kui lennufirma muudab või tühistab lennuaegasid ja sellest teavitatakse Teid varem st. enne väljalennu kuupäeva ja asenduslend ei sobi Teie plaanidega ( näiteks jätkulennuga) ja otsustate osta uue lennupileti, siis hüvitame lennupiletite vahetustasu ja lennupiletite vahetusest tingitud uute lennupiletite kallinemise kulud kuni 150 eurot (krediitkaardi kohta). Kui lennuplaani muudatusega seoses tekkivad lisakulud ka ööbimisele, siis need hüvitamisele ei kuulu.
Mind on hakanud huvitama - kas on ka olnud kellelgi hüvitisi, mida ei kanna lennufirma vaid kindlustus?
Minul on selline kogemus, et IF kindlustus hüvitas lennupileti ja hotelliöö. Nimelt olin Venemaa avarustest tagasi lendamas ja Aeroflot oli ära tühistanud (tehnilisel põhjusel)minu lennu Moskvasse. Lendasin järgmise lennuga kuhu siis Aeroflot mind pani automaatselt. See aga tähendas seda, et ma ei jõudnud Moskvas edasi enam Tallinna suunduvale lennule. Ostsin uue pileti järgmiseks hommikuks ja broneerisin lennujaama hotellis öö. IF kindlustus hüvitas hiljem uue lennupileti ja majutuse summad. Kasutamata jäänud lennupiletit loomulikult ei hüvitanud keegi.
Ma olen aru saanud, et liinilennu muudatused (lennufirma muudab graafikut ja sa ei jõua jätkulennule) kindlustatakse eraldi tõrkekindlustusega (kui Iizis vaadata, siis see on eraldi checkbox). Seega maksad juurde, kui tahad sellise asja eest lisakindlustust (ilmselt tasub ära, kui pikem chain lendudest ja kriitilise tähtsusega on, et jõuad igale lennule ning kui midagi juhtub, saad probleemivabalt ISE piletid osta, mitte sõltuda lennufirma antavast asendusest).
Sõbra naisel varastati Milano mingis kohvikus käekott. Kotis olid kodus oleva auto võtmed ja pult, mida kindlustus kinni ei maksnud.
angu, kas tagasilennud olid ühe pileti peal? Aru maisaa sellest, et Moskvast Tallinna lennuks oli sul ostetud pilet, pärast ostsid uue pileti ja ööbimise. Kindlustus hüvitas uue pileti ja ööbimise. Nüüd olid lisakulud hüvitatud. Kas on alust oodata ka esialgse pileti hüvitamist? Et M=>T ilma kuludeta lennata? Loogiline oleks ju, et kas kindlustus hüvitab lisakulud või vedaja annab n.ö. tasuta uue pileti.