Tere!
Ei ole Itaalias autot rentinud. See Sicily-i on vist ainult itaalias tegutsev? Rendiautol peaks ju kindlustus olema ja see on rendi hinna sees? Võidakse juurde pakkuda erinevaid kindlustusi. Üks on rendiauto omavastutuskindlustus. Minul pakuti Hispaanias seda 3x kallimalt kui oleksin selle eelnevalt ostnu. Aga peaks aama ka Eestis omavastuse kindlustust osta. https://www.if.ee/eraklient/kindlustused/mis-on-omavastutus
Vahest on väidetud, et kui seda omavastust ei võta siis hiljem leitakse autal kriim (või mis iganes) ja nõutakse omavastuse tasumist.
@ wex
Kõigepealt, palju õnne esimese kommentaari puhul! :) Ainult 14 aastat läkski aega :)
Aga kui asjast rääkida, siis minu meelest on omavastutuseta kindlustus (FDW - Full Damage Waiver) n.ö. "must be". Aga isegi sellega on omad nõksud. Mõni katab kõik kahjud, mõni aga ei kata näiteks klaase, auto põhjaalust osa, velgi ja rehve. katust, salongi sisustust jne. Ühesõnaga, peab hoolega jälgima, mida ostad, et pärast ei peaks maksma millegi eest, mille vastu arvasid olevat kindlustatud aga tegelikult ei olnudki.
Kui seda omavastutuseta kindlustust ei ole, siis ikka väga paljud rendifirmad kipuvad enda kindlustust kaela määrima ja kui sa siis ka seda ei võta, otsima rendi lõppedes misiganes kahjustust auto küljes, et sinu käest see omavastutuse raha ikkagi kätte saada. Ja see summa ei ole tihti sugugi mitte väike.
Ja siin pole üldse oluline, kas jutt on Itaaliast või mõnest muust riigist. Raha järele on nad hakkamas igal pool.
See baaskindlustus (CDW - Collision Damage Waiver) katab enamasti vaid fikseeritud avarii kulud. Aga kui süüdlast pole ja näiteks mingid kriipsud on autol peal, siis ilma lisakindlustuseta võetakse krediitkaardilt raha maha ja silm ka ei pilgu. Avariid kui sellist ju ei olnud?
Ise olen lisakindlustuse võtnud nii autot vahendajalt tellides kui ka rendifirmas kohapeal, olenevalt olukorrast. Mulle ei ole kordagi üritatud autot kätte saades "selgeks teha", et ainult rendifirma enda kindlustus on see "ainus kehtiv". Aga olen kuulnud väga palju kordi, et seda tehakse pidevalt.
Mujalt võetud 0-omavastutusega kindlustuse puhul on siiski ilmselt keerulisem hüvitist kätte saada. Rendifirma võib asjaajamist kas meelega või mitte meelega pidurdada. Kindlustusfirmal on aga vaja saada rendifirmalt vajalikke dokumente kindlustuskahju väljamaksmiseks.
Enamasti ei ole rendi lõpus minu autot isegi üle vaatama viitsitud tulla ja on kohe lepingule märge "OK" pandud ning head reisi soovitud.
Just see teebki asja keeruliseks, et ei ole kindel, millise kindlustusega oleks kaetud, kui näiteks auto on parklas kriibitud. CDW siis ilmselt ei kata?
Kõik kriimud lähevad ikka omavastutuse alla ja see standartne CDW vms. ei aita sel puhul.
EDIT: tegelikult vist mingi kokkulepe, et selline umbes 2-eurose mündiga peidetav kriim ei lähe arvesse.
See tähendab, et kui on ostetud omavastutusega kindlustus, siis jääb maksta see omavastutus (250 eur näiteks minu Swedbanki ja InPay Platunum kaartidega). Kui oled ostnud kohapealt või bronnides täiskindlustuse (0 eur omavastutusega), siis ei maksa midagi või isegi maksad, aga saad hiljem kindlustuselt tagasi.
Seega hea õnne korral on võimalik omajagu säästa, kui jätta mitmeid kordi rentides täiskaskod tegemata, samas tõenäostusteooria järgi millalgi siiski ka need kriimud tulevad ja siis neid kahjusid aitab leevendada see 0- või 250- eurose omavastutusega kindlustus. Mina olen vaid 1 korra elus olnud sunnitud vastu tahtmist ostma letist kallist täiskindlustust, kui kaardi limiidist jäi puudu (ja tõesti siis närv puhkas, st. võid autot ööseks jätta kuhu iganes). Aga muidu olen "optimeerinud rendikulusid" selle väikse omavastutuse riskiga. 1 korra elus on ka Islandil parklas roheline kohalik liinibuss auto kriipinud ja ära sõitnud ja siis tuli hoolimata politsei avaldustest jms. see 380 eur maksta (kusjuures halb õnn, et 250- eurise omavastutusega pangakaart oli tellitud aga kahjuks mitte veel kohale jõudnud ja aktiveeritud ;-) Samas omavastutus autol oli 2000 eur, seega oleks veel palju hullemini võinud minna)
Aga jah vahel lihtsalt on need garantiisummad sedavõrd suured, limiit kogemata kulutatud, ei lubata 2 krediitkaarti kombineerida jne, nii et ei olegi muud varianti, kui aktiivsete müügitöötajate rõõmuks letist osta see täiskindlustus, et üldse autoga minema saaks sõita.
Rentisime Sicily by Car auto läbi www.autoeurope.eu lehe. Oli Lõuna-Itaalias ainuke mõistliku hinnaga variant 7in seltskonna jaoks.
Auto oli romu ja jama jätkus nendega veel aastateks. Viimase kirja rahalise nõudega saime 5a peale auto rentimist.
Olime teinud maksimaalse kindlustuse ja null omavastutusega kindlustuse, sest olime Itaalia oludeks valmis. Kuid ikka üritati meile 1500.- kahjunõuet pähe määrida.
Lisaks, uut autot otsiti meile 2 päeva (tahtsime kogu seltskonda mahutavat autot, kui oleksime 2 autoga leppinud, oleks vast saanud kiiremini). Lisaks, kui läksime uuele autole järgi, nõuti meilt uut tagatisraha. Õnneks tagatisraha saime ilusasti tagasi peale rendi lõppu.
Auto lagunes meil ära lihtsalt sõites. Ei teinud avariid ega käinud off-roadi tegemas. Ei kasutanud ka mingeid ekstreemseid sõidustiile. Nagu öeldud, oligi vana ja väsinud, uus, mille lõpuks saime oli sama väsinud. Nendeks vahepealseteks päevadeks saime ühe väiksema auto, mis oli päris viisaka olemisega, aga meile ei sobinud see suuruse pärast.
LHV kaardiga rendiauto omavastutuskindlustus 0 omavastutusega.
https://www.lhv.ee/et/kuld-deebetkaart#mida-reisikindlustus-katab
See kohapeal ja ka firma poolt ettemüüdav on enamasti ikka megakallis. Mina pole kunagi vabatahtlikult võtnud....korra tehti see mulle poolsalaja ära (jõudsin öösel Hispaaniasse, unine ja ei pannud tähele mis mulle seletati) ja siis sõitsin autoga kogemata vastu seina ka...
See ka ainus kord mis mul midagi juhtunud on...autosid olen rentinud viimase 5 aasta jooksul vast 50+ korda, vägagi erinevates riikides.
Nüüd on mul LHV kaardiga kaitse ja kui letis üritatakse müüa, siis ütlen et mul on see kindlustus pangakaardiga. Siis üldiselt rohkem ei suruta.
Varem lihtsalt võtsin riski...
Itaalias võivad garantiisummad, mis ilma kindlustust tegemata broneeritakse tõesti suured olla....mul max vist 1500 eur olnud ja pärast alles kuu aja pärast lasti broneering vabaks. Samuti on osades firmades krediitkaart kohustuslik (ja see peab olema rentija/juhi nimel), ilma autot ei saa (teistes saab deebetiga hakkama).
Kriimude jms osas tasub nagu ikka auto põhjalikult enne ja pärast koos renditöötajaga üle vaadata või video teha. Aitab vaidlusi vältida. Üldiselt on minu kogemuse põhjal aastatega rendifirmad kriimude osas leebemaks muutunud ja iga kriipsu pärast ei kobise...eriti suuremad firmad.
Just olime eelmine nädal sõpradega Sitsiilias ja võtsime auto Centauro kaudu. Kohe broneerides full kindlustus, hind oli hea ja deposiit võeti ainult kütuse eest. Meil läks seal kohe teisel päeval rehv ka katki ja super kiiresti lahendati see ära. Me jäime väga rahule. Ma soovitaks igal juhul kohe broneerides kindlustuse ka võtta, siis jäävad mingid halvad üllatused ära nt kindlustuse maksumuse koha pealt.
Meil juhtus augusti alguses Napolis nii, et olin võtnud läbi kohaliku Itaalia lehe (Doyouritaly vms) rendiauto koos kindlustusega. Kohapeal aga selgus, et kindlustus, mille eest maksin oli läbi vahendaja ja seega rendifirma (Nollegiare) ei aksepteerinud seda. Üritas mulle suruda täiskindlustust, mis maksis väga palju. Otsustasin võtta riski ja mitte võtta lisa. Kui auto üle anti, siis keegi ei vaadanud seda minuga koos vaid sundisid juba letis läbi ekraani allkirjastama. Auto sain kätte nö ise ja garaažist. Tegin kohapeal kohe ära kõik pildid igast nurgast. Auto meiega kahjustada ei saanud, küll aga hakkas firma mult nõudma hiljem raha sisse (deposiiti tagastamata) kriimude eest, mida meie ei teinud. Õnneks olid mul olemas kõik pildid igast nurgast ja sain nõuetest lahti. Itaalias aga kunagi enam autot ei rendiks. Väga hull stress :D
See tavaline asi, et üritatakse enda (üli)kallist kindlustust jõuvõtetega pähe määrida. Kui on olemas, tulebki kivinäoga keelduda, auto korrektselt vastu võtta, kõik kriibud-kraabud fikseerida, hiljem tagastades sama protseduur, saada ok kätte. Väiksegi võimaluse jätmisel tõmmatakse kõik vigastused tähelepanematu kliendi kraesse
Käidud 05-12.08.23 Itaalias ja renditud Sicily by Car firmast buss 5 päevaks. Broneerisin aasta alguses MB Vito koos täiskindlustusega. Kohapeal pakuti superkindlustust 0 omavastutusega, maksin 200 lisaks. Bussiks saime 2022 aasta Ford Transit läbisõiduga 48 000 km. Buss korralik kliima 4-tsooniline, küll manuaalkastiga, võimu oli ka mägedes sõiduks, kütusekulu 850 km kohta 8,5 l/100km. 300 km sõitsime kiirteed ca. 130 km/t. Bussil olid kõisugused ''viled'' ja hulga lisavarustust, Waze töötas laitmatult. Bussi kättesaamine ja tagastus toimis probleemideta, tagastamisel otsiti küll kriimusid ja kraapsusid, küsisin- miks? vastõtja ütles, et kui neid oleks tekkinud siis poleks minul probleemi olnud, lihtsalt oleks märgitud vastuvõtu aktile järgmise kliendi jaoks. Reisiseltskonnas oli 7 inimest, kaks peret, Pagasiruum piisavalt mahukas. istmed igat pidi reguleeritavad. Soovitan soojalt seda kohalikku firmat, trahve ei saanud.
Fotod tasub teha ka super-hüper jaantätte topeltgarantii puhul. Sixt, Jerusalemm, kuna peale teist autorenti ei olnud enam 2400€ vaba limiiti, olin sunnitud võtma nende 0-omavastutuse. Harjumusest tegin ikkagi kõik pildid ja videod. Tagastamisel marssis vastuvõtja otse auto juurde, avas pagasniku ja vaatas üle põhjamati - see oli pigem jäik ja ühes tükis, kuid ilmselt juba eelnevalt oli kellegi raske pagas selle pooleks vajutanud. Ohhooo ja juba hakkas käsi hõõruma. Mina otsisn vaikselt video välja, kust oli antud koht hästi näha ja panin talle vastu - ohhooo. Onu läks silmnähtavalt kurvemaks ja arutelu teemal, mis oleks saanud, päädis ühe puise lausega - big trouble.
Porimatid, nende olemasolu, kindalaeka sisu, istmete puhtus, konijäljed, kõikide luukide/avade katted jms - soovitan sisu filmimisele vähemalt sama palju tähelepanu pöörata, kui kerele.
Jaanusm: hea soovitus.
Ise olen alati väljast video teinud aga salongi ja pagasiruumi pole tõesti mõelnud jäädvustada.
Eks peab ka edaspidi hoolikam olema.
Jah, varasemalt tegin omavastutuse puhul ainult pilte, hiljem lisandus video väljast (lisaks armatuuril kilometraazhile ja kütusenäidikule), aga nüüd alati ka salong ja pagasiruum (sealhulgas matialune olukord!)
Mônel pool pidid algselt odavamad teenusepakkujad tômbama sellega, et hiljem väidetavalt puudu midagi sealt mati alt (tungraud, rattavôti, "varuratas" vms. ) ja seda saab vaidlustada ainult auto vastuvôtmisel tehtud foto/videoga.
Olen ka siiani väljast pilte teinud ja ka auto armatuurlauast. Just kütuse vaidluse jaoks. Tundub, et tuleb hakata lühifilmi harrastama.
Jah kindlasti enne autole lähenemist hea kvaliteediga katkematu videoring, juunis püüti Itaalias kriime pähe määrida 800€ eest, filmijupi saatmine koos piltidega lahendas olukorra.