Meie kahe lennu vahe Stanstedi lennujaamas on liiga väike ja on suur tõenäosus, et me ei jõua järgmisele lennule (vahe on 1 tund ja 20 minutit). Kas oleks mõtet juba praegu osta ära uued piletid, mille lend läheb järgmine varahommik? Kohapealt ostes on hinnad kindlasti kordades kallimad, praegu saaks uue pileti paarikümne euroga.
kui tahad end kindlustada ja pilet väga odav, siis miks mitte. Kui kulud mahajäämisel on kordades suuremad kui uus pilet ette osta, siis mõistlik kindlustus. 1.20 on seal suht piiri peal. Kui juhtub hunnik lennukeid sisse tulema nagu meil viimati juhtus Tallinnast sinna lennates, siis on passikontrolli saba ulmeline. 2 tundi oli lendude vahe ja eriti aega üle ei jäänud. Lisaks nägin osasi meie lennukilt passikontrollis meist pikku ridu tagapool, st poleks kiirelt käsipagasiga sabasse rutanud, oleks võinud ka maha jääda. Muidugi võid trügida ja paluda end ette lasta, aga eks seal pooltel ole endal ka tuli takus.
Teadmata, mis vedajate ja linnadega on tegu on võimatu kindlalt vastust anda kas ülemineku aeg on piisav kuid lähtudes standard reeglist siis Stansteadi lennujaamas on miinimum ülemineku aeg 45 minutit eeldades, et reisitakse käsipagasiga või ära antavale pagasile oli võimalik teha läbiv registreering lõpp sihtkohta. Pagasiga reisides tuleb antud ajale lisaks arvutada pagasi uuesti registreerimisele kuluvale ajale. Kuna vedajate vastutus on alati iga pileti piirides eraldi siis reisikindlustus on hädavajalik lisakulude katmiseks ja korvab lisanduvad kulud eeldades, et kahe eraldi pileti müük oli reeglite kohane.
mehisk, ära aja, Vahet ei ole, kuhu edasi lendad, igal juhul on mahaminnes passikontroll, lisaks kas sa tead mitteodavlennufirmasi, kes meilt Stanstedi lendavad? See 45 minutid on sul täielik BS, seal alla alla 2 tunni on täielik loto, kui just ise ei trügi ja õnnestub ette saada sabast. 1.20 ei pruugi kindlustus korvata, seda tuleks enne üle küsida konkreetsest firmast,
Nõus norsuga, 45 minutit on Stanstedis piisav ehk tualeti külastamiseks, aga mitte ühelt lennult teisele jõudmiseks. 1h 20 minutiga ei hakkaks ma samuti riskima, paarikümne eurone kulutus on südamerahu väärt :) PS norsule, passikontrolli ei ole, kui saabud UK siselennult, Kanalisaartelt või Iirimaalt.
Küsimuse püstitaja ei nimeta punkte kust kuhu lennatakse seega meie kõikide kommentaarid on teoreetilised. Minu kommentaar reisikonsultandina põhineb infole, mis salvestatud broneerimissüsteemi - 45 minutit on tava miinimum üleminek aeg Stansteadis sõltumata kas tegu riigi siselennuga või rahvusvaheliste lendudega või nende kombinatsiooniga. Erandeid põhi reeglile sõltuvalt ühenduse geograafist on umbes 30-50. Küsimust õnnestub meil kõigil ausalt vastata ainult siis kui konkreetsed lennud on teada.
Tuleme Tenerifelt Londonisse ja sealt edasi Riiga, oleme käsipagasiga. Ryanairil peaks olema vist 2,5 tundi see vahe, mis läheb arvesse. Lennujaama kodulehel kirjas, et vaadata lennufirmade tingimusi. Saan aru, et peab uuesti läbima dokumendikontrolli ja turvakontrolli. Erinevatest kindlustusfirmadest uurides öeldi, et see liiga lühike aeg. Äkki siis parem igaks juhus ära osta ka järgmisele päevale piletid, kuna see lend on sel päeval viimane.
Ryanairil on kõik lennud eraldi piletitel ja seega ei lähe neil midagi arvesse. Kui esimene lend hilineb ja järgmisele lennule ei jõua, siis see Ryanairi ei puutu. Kui kindlustus ütleb, et reisitõrke kehtima hakkamiseks on see liiga väike aeg, siis järelikult nemad ka midagi tõrke korral ei maksaks. Näiteks Salval on konkreetselt kirjas, et eraldi ostetud piletite ja passikontrolliga ümberistumisel on vaja jätta 3 tundi. Samas Seesamil vist seda erandit ei ole ja kehtib 2 tunni nõue.
Kui hetkel hommikuks ostetavad piletid reisieelarvet oluliselt ei mõjuta, siis tasub need ikka ära osta. Kui jõuad ilusti õhtusele lennule, siis võid hommikustele piletitele kulunud raha võtta kui lisa reisikindlustust.
Broneerimissüsteemi järgi on jah miinimum üleminek antud lendudel 2.5h. Kui on vaja pagas välja võta ja uuesti registreerida siis see aeg suureneb veelgi. See aeg eeldab kas käsipagasiga reisimist või/ja seda, et lennud samal piletil. Kindlustusfirma tunnilised nõuded on ebaloogilised sest need tunnid ei ole mingil juhul globaalsed - on olukordi kus kindlustusfirma nõue on oluliselt väiksem kui reaalsus ja teisi kus oluliselt suurem. Hetkel siis kuna reaalse ühenduse miinimum ülemineku nõue pole täidetud siis pole kindlustuse peale mõtet loota ning ongi mõistlik suhtuda lisapiletisse kui kindlustusse.
mehisk, hea, et ise ka aru said, et su 45 minuti jutt on täielik jama Stantsdedis odavlennufirmade puhul, võib kehtida ainult siselendudel või kui passikontroll puudub. Aga veelkord, kõik sõltub kui palju rahvast passikontrollis on ja kaua seal aega läheb, võib minna kiirelt kui rahvast vähe, kui mitu lennukit korraga just enne sisse tulnud, siis...
"Minu kommentaar reisikonsultandina põhineb infole, mis salvestatud broneerimissüsteemi - 45 minutit on tava miinimum üleminek aeg Stansteadis sõltumata kas tegu riigi siselennuga või rahvusvaheliste lendudega või nende kombinatsiooniga." ma ikka tõsiselt loodan, et sa konsultandina samasuguseid soovitusi inimestele ei jaga nagu siin. Viimati ise Stanstedis olles, keegi eestlane rääkis, et tal lapsed olidki Tenerife lennult maha jäänud minnes, sellest on siin kusagil eraldi teema ka tripis. Muidugi võib juhtuda, et ei ole mega saba jne, aga selle peale loota ei saa. Samamoodi olen ma USA lendudel kohe välistanud lennud, kus aega alla 2 tunni esimeses USA sihtpunktis, isegi kui ühel piletil, raudselt jääd maha ja jebi siis seal :) Muidugi on omaette küsimus, miks odavlennufirmade puhul peab alati turvaalast välja ja uuesti sisse minema, kuigi kõik toimingud netis tehtud. Selle süsteemi muutmine annaks väga suure efekti ja tõesti oleks 45 min rohkem kui küll.
Tere! Just tulime Kanaari saartelt läbi Londoni, vahe oli küll 2 tundi aga pabistasin ikkagi, sest lugesin e ei jõua. Olime 5 inimest, neist 3 last. Lennikuk hilines vist 10 minutit, mitte palju aga ikkagi oli hirm! Lennukist saime välja viimasena, lastega ikka trügida võimatu. Aga kui välja saime siis tegime igaks juhuks ka jooksu. Reisisime käsipagasiga. Passikontroll võttis oma aja. Siis jooksuga uuesti tolli ja tulemuseks 55 minutit. Kui jõudsime ootesaali, polnud veel isegi kirjas kuhu väravasse minna. Jõudsime nii wc-s käia kui poes juua osta ja lisaks pidime veel istuma ka. Tegu oli reedega ja aeg tsipa peale lõunat. Samas Riga jõudes olime passikontrollis kella 22.00 aeg ligi 1 tund :(
Kas keegi on kasutanud ka seda FastTracki süsteemi, et saada ilma järjekorrata? http://www.stanstedairport.com/at-the-airport/security/security-fasttrack/
tryks, õige jah, see võimalus on ka veel olemas, kui kellegil on kogemusi võiks jagada. 1.20 puhul peaks kavõi see passi track kasutamine olukorra päästma. https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g1-i10702-k9249766-o10-Fast_Track_Security_Stansted_Airport-Air_Travel.html This year we also used Fast Track Passport Control lane coming back in. Looks shut as there is a tape over it, persumably to stop people wandering down, but we show the receipt to the attendant who opens it & 30 secs later you are the other side of the UK Border. Both have worked a dream for me. No complaints at all.
Mery, sul lihtsalt vedas :) Võib ka teemaalgatajal vedada, võib ka mitte. Olen ise Stanstedis lennukilt maha tulles ca 20-25 minutiga õues olnud (käsipagas, mitte eriti palju lennukeid korraga saabumas, kiire liikumine passikontrolli automaatväravas), aga on läinud ka rohkem kui tund (Ryanairi värav enam-vähem lennujaama kaugeimas otsas, osavad kaasreisijad, kes suudavad aeglaselt liikudes terve koridori blokeerida ja teisi kinni hoida, meeletud passikontrolli sabad, automaatkontroll keeldub passi lugemast, suunamine tavakontrolli lisaküsimustega "kust tuled", "mispärast", "millega su vanaema tegeles"). Seost nädalapäeva ja kellaaja ning protseduuride kiiruse vahel pole leidnud, ehk kuidas veab. Kui uued piletid on nii odavad, siis mina ostaks need igal juhul ära, isegi kui vaja ei lähe, lihtsalt rahulikum on. Teemaalgatajale soovitan veel võtta turvakontrolli fast track, see säästab korralikult aega.
Norsu, vaatasin Stansteadi erandid läbi - puudutavad eelkõige odavlennufirmasid ning osalt ka British Airwaysi ja American Airlines ühendusi mille puhul on vajalik tund kuni kaks suunast sõltuvalt (siseriiklik-rahavusvaheline või vastupidi). Muudel puhkudel on 45 minutit. Pulli pärast proovisin ka leida sellst kombninatsioon, mis oleks ühel piletil ja kus oleks reaalselt 45 minutit või ainult natukene rohkem aega kuid kiirelt sellist asja ei leidnud. See võib hetkel olla, et teoreetiline katse on tehtud kuid reaalselt vastavaid ühendusi pole. Dundee-Stansted-Hannover Loganair+Eurowings pole ühel piletil müüdav kuid aega kahe lennu vahel on 55 minutit ja mõistagi süsteem ütleb, et miinimum aja vahe on täidetud .
Paar nädalat tagasi kasutasin Stansteadi ümberistumiseks. Vedaja oli Ryanair. Esimese asjana suutsid nad Barcelonast väljalennuga hilineda umbes tunni. Siis jalutad mööda koridore, et rongile jõuda. Ootad rongi, trügid sisse. Siis ootad oma kohvrit. Seejärel passikontroll. Siis väljuvatesse turvakontrolli. Enne seda annad ära kohvri. Toimetamist on üksjagu. Isegi käsipagasiga ja küünarnukkide abil teed tehes on seal võimalus maha jääda. Olen ka nõus, et mõnikord jõuab, teinekord aga ei vea ja siis hakkad lahendust leiutama. Ma võin üksinda reisides natuke rohkem riskida aga koos lastega NEVER. Sul on iga minut arvel ja siis tuleb sealt "tahan WC-sse". Või siis tuleb joogijanu. Koos lapsega ei trügi ka väga. Minu viimaste aastate kogemuse järgi suunatakse juba kahe väikse lapsega turvakontrollis eraldi otse lindi juurde ja olen sigakiirelt turva tehtud saanud. Esimesel korral olin meeldivalt üllatunud, nüüd võtan seda kui normaalsust. Meil oli viimasel reisil Stansteadis kahe lennu vahel 4,5 tundi. Kogu see aeg kulus sujuvalt ära ja mingit igavlevat ootamist polnud. Kõik lennujaamaprotseduurid pluss korralik lõuna ja natuke shoppamist ja oligi aeg läinud. Piletite ostmisel katsun sellised kiired ümberistumised kohe välistada. Ehk olen ma keskmisest mugavam ja enam väga tõmmelda ei viitsi.