Tere! Kes lennanud tšarteriga Helsingist puhkusereisile (Tjäreborg), kas Tallinnast Helsingisse olete läinud lennuki või laevaga? Kas hommikuselt esimeselt lennult Helsingisse jõuab tšarterlennu peale ja kas siis vaid käsipagas või mingi ime läbi saab ka check-in pagasiga edasi lennata?
Täpsustan- Helsingist väljuvad Madeira ja Capo Verde tšarterid 8:00, Tenerife 7:25 Hommikul kõige esimene lend saabub Tallinnast Helsingisse 6:35. Kas sellise lühikese ajaga jõuab tšarter lennule ja kas ainult käsipagasiga reisides või jõuaks ka äraantava pagasiga?
Kui sissetulev lend ei hiline, siis vähemalt käsipagasiga peaks olema tehtavad. Kl 8.00 jaoks on rohkem aega, heal juhul isegi jõuaks eraldi äraantava pagasiga toimetada, aga samas pead passikontrolli läbima ja kaugemale non-Schengeni väravasse kõndima. Uuri, kas kindlustus katab seda alla 2 tunni ümberistumist maha jäädes. Või pigem minna eelmisel õhtul laevaga (kui sobivat öölaeva hetkel ei käi).
Lihtsalt suvalise näitena lühikese ajaga kl 7.25 ja kl. 8.00 lennule jõudmise küsimusest, et just ootan oma hilinenud lendu Helsinki Vantaal ja tabloo näitab kõndimist hommikul kl 8.00 Sinu uuritud Madeira st. Funchalisse viivasse 23. väravasse vaid 1 minutit aga samal kellajal ehk kl. 8.00 Roheneemesaarte Sali viivasse 44. väravasse kõndimiseks lausa uskumatud 25 minutit siit Finnairi lounge / lennujaama nurga, ehk 22.- 23. värava juurest.
Finnair ei lase TLL-HEL lennule online check in teha?
Lend TLL-HEL-BRU, HEL-BRU laseb covid kinnitused anda, aga TLL-HEL on not available.
Lend hommikul kell 6, seega kaalusin juba õhtul lennujaama minna või hommikul sabas seismise aega kokku hoida. Kas saan ka eelmisel õhtul kohapeal check-in finnairi letis ära teha?
# Sain check-in tehtud, jättes TLL-HEL lihtsalt sisestamata. Sisetunne ütleb, et turvakontrollist saame läbi, aga väravas tehakse suured silmad stiilis "kuidas te siia saite". Eks klaarigu väravas. Testid, PLF ja boosterit tõendavad paberid olemas.
Kui check-ini pole tehtud, siis pole ju ka Tallinn-Helsingi pardakaarti. Kui kehtivat pardakaarti ei ole, siis ei pääse läbi automaadi kuidagi turvakontrolli. Ei lase ka kõrval seisev turvatädi ilma pardakaardita edasi.
Pardakaardid on käes, aga puudub kinnitus selle kohta, et mul on vajalikud dokumendid Soome sisenemiseks. Või siis on süsteem kehvasti üles ehitatud - eeldusel, et Soome käsitleb mind transiidina ja ei soovigi minu dokumente näha, ei tohiks Soome osas dokumentide sisestamine kohustuslik aga samas suletud olla.
Kui pardakaart on ikkagi olemas, siis pole loomulikult probleemi. Vajadusel kontrollitakse pabereid väravas. Päris viimasel minutile ei maksa pardale minekut siis jätta.
Üldiselt on võimalik küll sama firma teisele lennule ka päev varem pagas ära anda või siis pardakaart letist võtta. Selleks peab vist lennuni olema vähem kui 23 tundi. Lähedki eelmisel õhtul lennujaama ajal, kui sama firma õhtuse lennu check-in toimub ja ütled neile, et su lend on alles hommikul ja soovid lihtsalt pagasi ära anda. Soovitavalt tasub teha seda siis, kui lahkuva lennu reisijaid enam järjekorras ei ole. Erinevatel lennufirmadel võivad sellega olla erinevad reeglid ja odavlennufirmadele ma ka kohe julgelt ei panustaks, aga suured firmad peaks sellega ilusti hakkama saama.
Kuna ei ela Tallinnas, siis olen seda varianti kasutanud seni vist vaid korra või paar perega reisile minnes. Õhtul Tallinnasse sõites läksime lennujaamast läbi ja andsime pagasi ära. Hommikul sõitsime hotellist lennujaama ja kõndisime käsipagasiga otse turvakontrolli. Firmaks siis tõenäoliselt Lufthansa ja/või Finnair ning Tallinnasse saabumine klappis ilusti nende õhtuste lendude check-ini lõpuga.
Kui elaksin Tallinnas, siis kasutaks seda võimalust tõenäoliselt tihedamini, et saaks varahommikul kauem magada ;)
Finnairiga pole eelmisel õhtul proovinud, aga korduvalt olen hommikul lennujaamast läbi hüpanud ja õhtusele Helsingi lennule probleemideta kohvri ära andnud.