Teadmiseks neile, kes kasutavad Swedbanki krediitkaarte: reisil viibides võib teid tabada väga ebameeldiv üllatus, kui avastate, et teie kaart on ilma eelneva hoiatuseta panga poolt blokeeritud. Minuga täpselt nii juhtuski. Sain vaid pangalt lühisõnumi, et nad blokeerisid mu kaardi turvalisuse kaalutlusel. Olen krediitkaarti kasutanud vaid lendude eest maksmisel otse lennufirmade kodulehel ja hotellide broneerimimisel Bookingus, mingeid kahtlasi tehinguid pole tehtud. Kas koos kaardi kinni panekuga kadus ka Gold kaardi kindlustus, ei oska öelda. Kuna viibin väljaspool EU-d, eelistasin pangaga suhelda netikeskkonnas, nädala ajaga Swedbank igal juhul mulle oma käitumist põhjendavat vastust pole saatnud.
Koju saabudes plaanis vahetada panka.
Vastame kõikidele küsimustele E–R 9.00–19.00
+372 6 310 310Kindlustuse hädaabi 24/7+372 888 2111 Ootad nädal aega selmet helistada. Lisasin copy-paste pangalehelt.
Kui siin juba kaartidest ja kindlsutustest jutt on, siis Revolut teatas halva uudis, et 5.12 alates kehtib reisikindlustus metal kaardiga peale seda ostetud reisidele ainult siis kui lennud ja majutus on ostetud Revolutiga.
Hetkel teiste pankade kindlusutusi pole, kas kõigil on see nõua või ei ole? SEB vanasti küll ei olndud vist.
Kusjuures kui sul kaart lambist kinni pannakse, siis mis see helistamine aitab, sa ei saa ju uut kaarti välismaal kätte. Nii võib ikka väga sitta olukorda jääda kui teisi kaarte lisaks pole.
Tavaliselt blokeeritakse kaart niimoodi siis kui kaardi andmed on jalutama läinud. Ja sa ei peagi neid tehinguid ise tegema või nägema. Pankadel on oma süsteemid tehingute monitoorimiseks. Sa peaksid hoopis tänulik olema, et pank su rahaasjade eest hoolitseb. Ma olen ka kunagi sellise SMS'i saanud ja omateada olin ka igati hoolikas. Aga SMS'is oli ka kirjas, kust edasist infot saab ning lõppes see loomulikult uue krediitkaardiga. See kas su kaart on Gold või mitte, pole üldse oluline.
mul sama lugu oli. aga isegi et sõnumit ei tulnud.
Avastasin õnneks Eestis ja helistasin ning öeldi et kahtlased tehingud olevat et 3 riigis nädala jooksul. Aga ma olingi 3 eri riigis. NB! ja ma pidin uue kaardi tellima, sest selleks et kaart avada pidin panka minema:D
Täitsa haige lugu oli.
Minul tegi Nordea kunagi samamoodi ja mingit teadet ka ei saatnud. Kui see oleks mu ainuke kaart olnud, oleks üsna täbar olnud. Sellega kaitsevad pangad ennast, sest kui pettusega tehtud tehing vaidlustatakse, peavad nemad kulud kandma. Mis kliendist saab, see neid tavaliselt ei huvita.
Panga vahetamisel pole mõtet, kõikidel pankadel on omad algorütmid mis "püüavad kinni" nende jaoks kahtlased tehingud ja ei ole vahet kas on harilik deebet või gold&platinum krediitkaart. Kui nüüd teispidi mõelda et keegi tõesti kogu su kaardi limiidi tuuri paneb, siis sa ju süüdistaksid panka et tehingud läbi lasti.
Mul pandi Kiievis olles paar nädalat tagasi selle peale kinni kui kohaliku rongipileti ostsin veebis. Samal päeval ostsin ka lennupileteid. Sain sõnumi, helistasin ja tehti kohe lahti kui oldi veendunud, et omanik neid makseid teeb. 10/10 would use again.
Reisil nädal kirjale vastust oodata, see pole kõigi jaoks.
Panen siia ka oma kogemused. Meil on peres 2 Swedi kaarti. Üks tavaline ja teine platinum. Tavalise kaardiga algasid seiklused juba enne Brasiilia reisi. Ostsin Eestis olles ette paar piletit Brasiilia firmadelt ja kaart pandi kinni. Helistasin panka, vestlesin pikalt ja lõpuks lasin kaardi avada omal vastutusel. Nii kaks korda. Seda sain teha telefoni teel.
Brasiilias kohapeal olles tavaline kaart peaaegu kusagil läbi ei läinud - tehing lükati tagasi turvakaalutlustel panga poolt. Maksime siis algul platinumiga ja kõik toimis, pärast kasutasime sularaha igaks juhuks.
Siis pool aastat peale reisi avastasin äkki, et tavaliselt kaardilt on broneeritud 3 summat mingi Brasiilia firma poolt. Vaidlustasin ja lasin kaardi sulgeda. Vaidlustus osutus põhjendatuks.
Teiste riikidega pole siiani probleeme olnud.
Kes teab, milliste maksete juures edastatakse/ei edastata makse saajale kaardiandmed?
Apple pay - Eeldaks, et kaardi andmeid ei edastata.
Paypal - kaardi andmeid ei edastata?
Viipemakse?
Kas näiteks booking, airbnb võtavad alati raha oma kontole või edastavad mõnikord hotellidele kaardiandmeid?
Turvalisem võiks olla kasutada makseviise, kus kaardiandmed hulkuma ei lähe.
Sama lugu juhtus mul selle aasta aprillis Portos. Maksin kaardiga 16€ arve ja kaart pandi igasuguse hoiatuseta lukku.
Õnneks tehti see helistamise peale siiski lahti, aga enne jõudis hulga jama toimuda.
2019 mai Osakas.
Maksin Swedi poolt väljastatud Mastercard krediitkaardiga rongipiletite eest; varsti tuli SMS, et kaart lukus. Loomulikult SMS ei täpsusta, et mis kaart (deebet- või krediitkaart).
Selgus, et kui kaardimaksel PIN koodi ei nõuta, siis alates 200 eurost panebki AI kaardi lukku.
NB! 2024 juunis Tokyos sai ühes ja samas supermarketis (Seiyu) krediitkaardiga samuti teha ostud nii, et panin küll kaardi terminali, aga raha võeti maha ilma PIN koodi küsimata (viipemaksed ei olnud aktiveeritud). Summad olid 10-30 euro ringis.
See on täitsa normaalne, kui kahtlaste (kliendi tavakäitumisest erinevate) tehingute puhul kaart blokeeritakse. Kui täna kasutatakse kaarti Eestis, homme Brasiilias ja ülehomme Hiinas siis on kahtlane küll. Pigem pangu kaart kinni, kui kahtlased tehingud läbi lasta,
Inglise pankades pidi varasemalt enne välismaale minekut panka teavitama, et kaardi sulgemist vältida. Minu Eesti pank teab ka, et reisin palju ja ilmselt kuskile linnuke tehtud, et kaart kinni ei läheks. Nordea pank (Luminori eelkäija) kunagi isegi helistas mulle ja kontrollis, kas ma olin välismaal ja tegin selle makse.
Ja see on ammune soovitus, et reisil olles peaks ikka mitu pangakaarti kaasas olema, hea kui krediit, deebet ja visa ja master :)
Kiirete asjade puhul tasub see vaev võtta ja telefonikõne teha, kui chati's panga kliendituge kätte ei saa. Õnneks Eesti pankade puhul on veel võimalik telefoni teel inimestega rääkida.
Jormax postitus tõi mulle selle mälupildi, kus 25 a tagasi Hongkongis elades ja sealse panga kaarti kasutades sain Eestit külastades oma kodupangast kõne, et nad plaanivad mu kaardi sulgeda, sest seda on kasutatud mingis väga imelikus riigis ja see ei saa ju ometigi mina olla... pidin neid lausa veenma, et see olen siiski mina Selveris ostlemas.
Kaartide osas on kõik mainimist vääriv juba mainitud. Helistamise osas soovitan vajaduse korral võtta endale Skype'i pakett või osta mingi hulk krediiti. Skype'iga saab ka pikema kõne väljaspool ELi soodsalt peetud, vaja on vaid netiühendust. Office365 tellijatel on mingi hulk kreda kontoga tasuta kaasas. Seda nippi võib kasutada ka Eestist välismaale helistamisel. Loomulikult ei kuvata vastajale teie telefoninumbrit, kuid panga jaoks peate ennast niikuinii SmartID või mobiil-ID abil tuvastama.
Sain pangalt vastuse : kuna kaarte monitooritakse ööpäevaringselt, siis sulgemine toimub kohe kui monitooring näitab kaardi kuritarvitamise ohtu. Ja see ei pruugi üldse olla seotud kaardi kasutuse ja kaardiga tehtud tehingutega, st., sulgeda võidakse ka kaart, mida pole isegi veel kordagi kasutatud.
Jälle targem.