Kaua aega peab arvestama käsipagasiga, et jõuda AB lennult, saabub teisipäev 8.05, Southern rongile? Kas 35min on küll?
Google maps.
Pole ju väga uus asi. Pane otsingusse Gatwick-Southern Training näitab 1,37min. + kontrollid+ jalgsi. Saabumisest 35min, jõuab vaevalt vetsus käia.
BT kasutab Lõunaterminali, mis on rongijaamaga ühenduses. Saabuvate lendude uksest rongijaama on tõesti umbes minuti-paarine jalutus.
Aga ei tea, millisesse väravasse BT saabub, kaugematest võib paras matk olla, et piirikontrolli jõuda. Ja tuleb loota, et piirikontrollis meeletut saba pole, automaatväravad töötavad ja toll sinu vastu huvi ei tunne. Ka loomulikult, et lend ei hiline.
Võib jõuda, aga mina jätaks pikema vahe. Ja siis tuleb loota, et sellel päeval rongijuhid ei streigi :)
Air Berlin (IATA kood AB) nüüd vaevalt Gatwickis maandub. BT on AirBalticu kood.
veigo
On ju arusaadav, et küsiti AirBalticu lennu kohta, see maandubki 8.05. Gatwickis terminal S. See, et AirBalticu kood on BT, ma tõesti ei teadnud ja kuipaljud seda üldse teavad.
Vasta küsimusele ka, mis esitati.
Nii hoogu nüüd ka ei maksaks minna, et mis mõttes - "oli ju arusaadav et AB puhul käib jutt Air Balticust...". Ma ütleks vastupidi, kui keegi küsiks siin midagi BT kohta, siis hoopis siis saaks 90% tripikatest üheselt aru, et jutt on lõunanaabrite tiivulistest. Muul juhul võibki mitut moodi eeldada. Kas nüüd Finnairi puhul küsime nt. FI maandumisega seotud infot või kui ajas tagasi minna siis Estonian Air oli äkki EA? (ok, viimasega on ehk noorematel keerulisem). See, et linnatänaval veerev MB tähendabki Mersut, ei maksa lennunduses midagi.
Hea @päike12,
Ma kipun samuti arvama, et Trip-ikatest tähelühendit AB airBalticuks (lennufirma IATA-kood ja seeläbi ka kood kõikide lendude juures BT) peab küll mõni üksik. Seega soovitus edaspidiseks: kui lühendis kindel ei ole, kasuta ainult täisnime.
Aga Sinu küsimusele vastuseks : väga suure tõenäosusega ei piisa Sinu küsitud ajast.
See, kui kaua kulub UK piiri ületamiseks on suht-koht loterii, kuid minimaalselt tunni soovitan sellele varuda küll. Sest väga harva on kõik piiriületuspunktid ja -automaadid avatud-töös.
Mingit aimu sellest võimalikust piiriületusummikust võib saada LGW (London Gatwick lennujaama) saabuvate lendude loetelu vaatamine (kui palju lende samal ajal ca tunni jooksul enne saabumas) aga üldiselt on liiklus siiski üsna tihe. Kõige kiirem on minu kogemuse järgi Londoni nö tavalennufirmadelennujaamade osas olnud LCY ehk London City Airport, kuid ka seal võib pool tundi vahel minna piiriületusega.
Väike juhend edasiseks: lennufirma tähise leiad kõige lihtsamini oma piletilt lennu numbri ees.
Tallinnast lendavatel lennufirmadel on need ainukesena lühendina kasutatavad koodid:
BT - airBaltic
AY - Finnair
LH - Lufthansa
LX - SWISS
LO - LOT
TK - Turkish Airlines
SK - SAS
odavlennufirmadest:
DY - Norwegian
FR- Ryanair
nö fantoom:
EE - xFly aka Nordica
Lennujaamadel on samuti koodid -- need on 3kohalised. Linnade puhul, kus vaid 1 lennujaam, on loogika aimatav, mitme lennujaamaga linnade puhul aga mitte alati:
TLL - Tallinn
RIX - Riia
WAW - Varssav
ARN - Stockholm Arlanda
HEL - Helsingi Vantaa
FRA - Frankfurt am Main
MUC - München
ZRH - Zurich
CDG - Pariis, Charles de Gaulle
LGW - London Gatwick
LHR - London Heatrow
LCY - London City
jne jne
Kaugematest kohtadest on paljus egadust paljduel tekitanud:
LAX - Los Angeles vs LAS Las Vegas
Täienduseks eelkirjutajale ka link, kust saab nii lennufirma kui lennujaama IATA koodi alati ka ise otsida:
Lennuväljadel on tegelikult ka teine kood, ICAO kood, kuid see pole piletite tellimisel ja lugemisel oluline.
Raul Rohtla
Mina ei ole küsinud, kas sellest ajast piisab. Vaata alapealkirja.