Finnair, rikutud pagas

Tere, kas kellelgi on kogemust Finnairi lennult tulles rikutud pagasiga? Täitsin nende lehel kaebuse vormi ja seejärel paluti teha "evaluation" mõne pagasi müügile spetsialiseerunud ettevõtte juures. Kas keegi oskab jagada oma kogemust: kus Eestis olete sellist pagasiülevaatust teinud? Kui kaua see aega võtab? Kas väljastati tõend selle kohta, et pagas on rikutud ja kui palju selline teenus maksma läks? Aitäh ette info eest!

Kui pagas on rikutud, tuleb sealsamas lennujaamas peale kattesaamist kaebus esitada, sellega saad toestada, et pagas on rikutud katte saamisel. Hilisemad pretensioonid voidakse mitte rahuldada. Kunagi ammu Tallinna joudes oli kohver katkine ja sealsamas anti uus kohver.

0
0

Sellega oli see probleem, et kohver ka ei jõudnud õigel ajal kohale. :) Selle pretensiooni esitasin kohapeal ning järgmine päev tõi kuller kohvri koju.

0
0

Mulle meenub Finnairi lennuga ja pagasiga lugu, kus ma käisin USA-s. 2022 sügis.

Lend Helsingist USA-sse, otselend. Helsingis mitte ühtegi probleemi - viisakad teenindajad, lennuk A350, salongiteenindus super. Nagu ikka Finnairiga.

Läbisin USA-s tollikontrolli, passikontrolli, ESTA ja kõik nii nagu ikka, kõik korras. Passikontroll läks kiirelt, maksimum 15 minutit, olin esimeste seas.

Edasi kohvrite järgi. Minu kaaslase kohver, olemas. Kohe käes - meil olid erilised lindikesed kohvri käepideme küljes.
Aga mida kohvrilindil ei olnud, see oli minu kohver. Ootasin seal pool tundi nagu totakas oma kohvrit, kuniks juba järgmise lennu kohvrid peale tulid.

Ühtegi Finnairi teenindajat, telefoninumbrit ega muud kontakti nähtaval ei olnud. Kohalik teenindaja-ülevaataja ei teadnud asjast midagi. Kohver kadunud. Tegin avalduse kadunud kohvri kohta.

Mu tütar aga, kes mulle lennujaama vastu tuli, oli minust (elu)kogenum ja asjalikum, lisaks muidugi laitmatu inglise keel suus - ajas pool tundi telefoni teel lennujaama ja Finnairi personaliga asju - tuli välja, et mu kohver olevat Finnairi poolt tõstetud pagasiruumi, kuna olevat olnud järelvalveta kohver(??).

Tunni aja pärast saime peale pikki kõnesid ja asjaajamisi oma kohvri kätte - pakendid kohvris avatud(!), pesu läbi sobratud. Mingit läbisobramise ja pakendite avamise tõendit vms, meile muidugi ei antud, sest kohver oli ju "järelvalveta" ja seetõttu kõrvaler laoruumi tõstetud.

Midagi küll kaduma ei olnud läinud, seega mingit vargust vms ei olnud, aga see jutt, et oli "järelvalveta" kohver ja tõstsime "kõrvale" - no ma eeldaks turvakontrollile ikka loogilisemat selgitust..

Kuna ma olen üldjuhul seljakotiga reisija ja see on minuga alati lennukisalongis kaasas, siis see oli minu jaoks uudne kogemus, ma ei vaevunud isegi mingit selgitust nõudma, sest minu jaoks on oluline alati kohalejõudmine ning passi, telefoni ja pangakaartide olemasolu - kõike muud saab kohapealt osta ja soetada. Pagas on lihtsalt pagas, asjad.

Aga Finnairist meeldivat muljet see pagasijama küll ei jätnud, isegi kui see ei olnud nende süü, vaid nad olid selleks sunnitud. Väide, et kohver oli "järelvalveta ja tõstsime kõrvale" tuli Finnairilt ja seega nad võtsid vastutuse.

Asi lahenes muidugi lõpuks hästi ja Finnairiga lendan ma küll ka edaspidi, sest lõpp hea, kõik hea :)

1
1

Järgmine kord sellise pesu pagasisse panema, mida häbenema ei pea, et nad seal midagi otsinud on. Ma ei ole näinud ühtegi pagasi kontrolli, kus ei kasutata kindaid. Kes tahaks puudutada mõne kliendi määrdunud riideid.
Loogiline on, et otsiti kontakti või kontrolliti ohtlike aineid. Kes hakkab teil neid asju korralikult tagasi kohvrisse panema.
Kohvritel on olemas selline koht, kuhu saab oma kontaktandmetega lipiku panna.

1
6

Ma ei saanud nüüd hästi aru, milleks Finnair oli sunnitud? Ega ometi ei arva, et keegi Helsingist kaasa lendas, et USA-s reisijate pagasiga tegeleda? Pealegi on väär pagasi kadumist või lõhkumist lennufirma kaela ajada, lennujaama maapealne teenistus teenindab kõiki lennufirmasid.

6
0

Vanasti (äkki oli 2017 aasta? kõlbas Finnairile remondiks/hindamiseks selline asutus nagu Kott ja kohver, asus tookord Tondi raudtee ülesõidu kõrval, kas praegu on ta veel samal aadressil, ei oska öelda. Dr. googel on ehk abiks. Norwegianile sobis sama asutus.

See jutt on tegelikult Finnairi claimile saadetud vastuses kirjas ka ju - kas tasuvad remondi või kui remontida ei kannata, siis mingi osa uusväärtusest. Selle uusväärtuse kirjutad ise, soovitavalt ostutseki alusel, kui pole alles, siis hinnanguliselt. Üle 50% uue väärtusest reeglina ei kompenseerita kui just väga uus kohver pole. Kui remontida ei kannata, siis kohvri pead muidugi sinna jätma.

Air Balticu mingi koostööpartner on Paldiski mnt-l, seal ruumides kus kunagi oli Tevalo elektroonikakauplus. Ilmselt sobivad nad ka Finnairile. Rohkematega pole õnnestunud kohvreid lõhkuda:)

Finnairi kohta toodud negatiivne jutt pagasiteeninduse kohta ei haaku kuidagi teemasse - kui ma väga ei ei eksi, siis lõhutud kohver kompenseeriti peale dokustaatide saatmist paari päeva jooksul. Pagasiteenindust lennujaamades ei korralda ise ükski lennufirma, vaid koostööpartnerid.

3
0

Kott ja kohver asub nüüd Kristiine keskuse ees olevas vanemas kivimajas.

0
0

On korduvalt kogemusi. Aga kas kliendistaatuse vôi ônnelike juhuste tôttu pole ei Finnair, ega ka kindlustusfirmad meie pere kohvreid, golfi-ja suusakotte kuhugi "hindamisele" saatnud.

Olen öelnud maksumuse ja isegi pagasi ostuarve / tseki puudumisel on kompenseeritud kas rahas vôi mulle sobilike voucheritega.

Kui kohver tuuakse järgi vôi ise ei märka viga lennujaamas, (vôi mingil pôhjusel ei tulegi lennujaama pagasiletti môistliku aja jooksul töötajat), siis igal juhul kahjustust märgates tee koheselt pilte ja/vôi video, millega saad tôestada kahju.

Air Balticu koostööpartner on jah Tallinnas Paldiski mnt. 15, mingeid reklaamsilte seal ustel pole, aga minul remonditi kohvrit (st. pôhiliselt ilmselt oodati Samsonite luku detaili) märtsis-aprillis lausa 1,5 kuud! Kujuures pikema ootamise ajal hakkas muidugi häirima, et tegelikult sealt remontijate partnerfirmast mitte mingisuguseid kviitungeid mulle oma vägagi uue Samsonite kohvri äraandmise / vastuvôtu eest ei antud, aga siiski kôik laabus, sain 6 nädalaga luku korda ja kohvri tagasi.

0
0

Ju siis on vedanud, ega ka mulle on pakutud nii Tallinna kui ka Helsingi lennujaamas riiulilt uut kohvrit kohe, aga need ei ole loomulikult sobinud. See Paldiski mnt 15 asutus reklaamib ennast ka Finnairi partnerina, vaatasin Air Balticule tehtud akti pealt. Aega kulus neil muidugi isegi ühe A4-e tootmiseks tubli nädal...

0
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased