On kellelgi kogemusi Hispaanias Centaurost autot rentides Swedbanki deebetkaart plussiga? Üks tuttav just rääkis, et rentis Itaalias auto ja väga kaua pidi klienditeeninduses vaidlema, et tema kaarti aksepteeritaks (deebet ja krediit ühel kaardil vms). Centauro lehel on kirjas, et nad aksepteerivad ainult krediitkaarti ja ka sularahas makstes peab olema krediitkaart ette näidata (mis on muidugi loogiline). ISIC deebet pluss on teatud krediitkaardi funktsioonidega (lennukipiletite ostmine, hotellide bookimine, netist tellimine), seega minu loogika järgi peaks nagu saama, aga tahaks kindel olla. Äkki keegi oskab aidata :) Tänud!
Ja selline küsimus ka, et Centaurol on muidu deposiit 950 eur, aga oli võimalus võtta 16 eur/päev kindlustus ning sellisel juhul deposiiti ei võeta. Vähemalt mina lugesin nii välja, aga see oli ka veidi kahetimõistetav. On kellelgi sellega kogemust?
Viga on see kui ütled, et tegu deebet-krediitkaardiga. Deebetist ei tohi üldse mainida. Ütled et krediitkaart, sest ta näeb välja kui krediitkaart- numbrid kuldselt välja pressitud, mastercardi logo, mitte maestro.
Centauro kodulehekülje KKK http://carhire.centauro.net/spain/leading-car-rental/faq.html ütleb et SMART lisakindlustuse puhul broneeritakse 950€ asemel 300€. Ise kasutasin nende teenuseid kahe nädala eest Mallorcal, kuna võtsin full-full kütuseskeemi ja sain diisli, siis broneeriti lisaks kaardilt 100€ kütuse tagatisraha, mis päev pärast auto tagastamist tagasi kanti. Muidu aga olen Centaurot 4-5 korda kasutanud ja seni alati rahule jäänud - kriimude osas nad juuksekarva lõhki ei aja ja broneeringuvabastused tehakse üsna kiiresti.
Mis kindlustusse puutub, siis see SMART on üsna kirves, ise võtsin juurde eraldi omavastutuskindlustuse, www.icarhireinsurance.com, mis ca 55€ eest aastas hüvitab võimaliku omavastutuse auto rentimisel.
Speedygonzalez, äkki tõesti läheb läbi, kui ma ise midagi ei ütle.
Buldooza, ma lugesin seda sama, AGA bookingut tehes on konkreetselt kirjas, et "With the SMART insurance you do not need to leave a deposit". Sellepärast ongi kaheti mõistetav ja segadusse ajav. Aga loodetavasti läheb meil sama hästi kui sul, 100 eur oleks normaalne. Tore kuulda, et sul head kogemused on, ma lähen igatahes nüüd rahulikuma meelega sinna :)
Aitäh teile vastuste eest!
Mariev ja Speedygonzalez -- rendifirmal on ka muid võimalusi kaardi tuvastamiseks kui lihtsalt pealevaatamine ja kaardiomaniku sorav jutt. Näiteks kaardi sisestamine makseterminali ütleb tavaliselt kohe ära, milliseid tehinguid selle kaardiga teha saab. Sest lõppkokkuvõttes ei taha rendifirma mitte su kaarti näha vaid sealt raha saada.
Autot rentides on hea teada, et enamasti teeb rendifirma su kaardiga vähemalt kaks eraldi tehingut -- esmalt rendimakse nagu tavaline makse (näiteks poes piima ostmine).
Teiseks broneerib ta su kaardilt miski summa (omavastutus, kütus jms.). See on veidi teistsugune tehing -- raha jääb sinu kontole kuid selle kasutamine on piiratud -- ainult broneerija ise saab selle ulatuses kas makse teha või siis broneeringu vabastada. Broneering garanteerib rendifirmale, et sinu kontol on miski talle vajaliku aja jooksul olemas piisavalt vabasid vahendeid kohustuste täitmiseks. Konto vaba (kasutatava) jäägi arvestamisel on tegelikud maksed ja broneeringud samaväärsed.
Kui nüüd vaadata Swedi deebetkaart plussi tingimusi, siis mina pööraksin esimesena tähelepanu sellele lausele: Saate seda kasutada kui krediitkaarti, kuid ainult oma kontol oleva summa ulatuses.
Ehk siis su kaardil peab olema rentimise hetkel vaba raha nii rendimakse kui ka kogu selle võimaliku broneeringu ulatuses. Ning seda broneeritud raha ei saa sa miskil viisil (ei kaardimaksena, ATM-s sularahana, internetipangas maksena jne.) kasutada enne kui broneering on tühistatud. Või siis teisiti öeldes selle kaardi krediidilimiit (krediidilimiit == summa, mille ulatuses on pank sulle alati valmis selle kaardi abil tehtud tehingute jaoks raha laenama) on tegelikult 0.
N.ö. tavalise krediitkaardi puhul annab selle välja andnud pank omapoolse garantii miskile summale, millises osas su konto võib miinusesse minna (krediidilimiit > 0). Kuna broneeringute pealt intresse ei arvutata (sest raha on ju kontol alles), siis just selliste autorendi ja vahest ka hotellibroneeringute jaoks on väga mõistlik kasutada seda panga poolt antud garantiid. Su enda raha jääb vabalt kasutatavaks. Teiseks see, et su kaardil on krediit lubatud, tõstab sinu usaldusväärsust -- keegi teine (eeldatavalt pank) on sind juba varem miskil viisil kontrollinud.
Vähemalt nii olen ma seni sellest pangakaartide loogikast aru saanud.
Alar, sellega ma olen arvestanud, et seda raha nii kaua kasutada ei saa kuni auto meie käes on. Seda juttu lugedes jääb ikkagi mulje, et kõik peaks toimima, kui piisav rahasumma on olemas. Sest hotellide ja kōige muuga on mul see kaart ka toiminud. Tänud vastuse eest!
Mariev, hotellide ja muuga ei tasu võrrelda -- seal tehakse enamasti kas tehing kohe ära või siis piirdutakse vaid kaardi numbri ja kehtivuse fikseerimisega ilma rahalist broneeringut tegemata (sest see minuteada maksab kaupmehele) kuna võimalikud hiljem sisse nõutavad summad ja kaupmehe riskid on väikesed. Autorendis on teine asi, seal on rentija vaates võimalikud kahjusummad ja riskid oluliselt suuremad. Ma ei saa samas hästi aru, miks sa ei hangi enesele seda "päris" krediitkaarti? Reisides võiks ju igaks juhuks olla rahakoti vahel rohkem kui üks pangakaart -- kasvõi mõeldes olukorrale, kus ühe kaardi kiip miskipärast oma toimimise lõpetab...
mariev, täpsustan, see 300€ deposiiti on mõeldud juhuks, kui Sul krediitkaarti ei ole ning maksad sulas või deebetkaardiga, kui maksad krediitkaardiga, siis tõepoolest deposiiti jätma ei pea.
Kui soovid nende smart insurance'i kasutada, siis peaks see ka nn ettemaksuga krediitkaartidega võimalik olema, küll aga pead hoolitsema selle eest, et piisav summa (rendihind + smart insurance + kütuse ettemakse) kaardil olemas oleks. Mulle näiteks tuli see 100€ diisli ettemakset küll üllatusena, tegelikult on kütusemakse ette nähtud vaid kütuse ette ostmise korral, aga ei viitsinud nendega vaidlema ka hakata.
Minuteada tahavad mõned ka hotellid, et neil oleks võimalik teha korraks broneering, et kontrollida, kas inimesel on bookimise hetkel raha reaalselt olemas. Vähemalt nii palju, kui ma hotelle bookinud olen, on see alati tingimustes kirjas olnud. Päris krediitkaarti ei ole teinud, sest esiteks pole varem vajadust olnud, kuna olen ainult lennukipileteid ostnud ja hotelle bookinud, teiseks ei taha, et tekiks kiusatus kasutada raha, mida mul tegelikult ei ole. Ja noh isegi kui ma tahaks, siis ma ei saaks, sest ma käin päevaõppes koolis ja töötan vähem kui veerandkohaga, mis tähendab seda, et mu palk ei ole krediitkaardi taotlemiseks piisav. Loodetavasti see selgitab asja.
Buldooza, selle peale ma ei tulnud. Ilmselt tuleb siis 300 euroga arvestada. Parem ikka kui 950 :D
juhul kui on krediit või deebet mis toimib kreedidina võetakse sinul see deposiit . Vastasel juhul pead võtma selle super kasko . Arvastada tuleb sellega et viimasel ajal see kasko on räigelt kirveks läinud .
Jah kui võttad full/full siis on veel selle deposiit 70-100 euri .
Nüüd on käidud ja kirjutan siis siia ka kogemuse, äkki kellelgi tekib sama küsimus. Võtsime Smart kindlustuse ja Swedbanki deebet pluss läheb neil arvesse kui krediitkaart, nii et deposiiti ei võetud, küsiti ainult 58 eur kütuse eest, mis pärast tagasi kanti. Üleüldse käis kõik väga lihtsalt, nii et julgen Centaurot soovitada.
mariev ei saanud aru ? kui see läks peale krediitkaardina kuidas siis ei võetud deposiiti? krediit oli vajalik selleks et maksta deposiiti . Äkki maksite kasko kindlustuse?
Sest oli selline tingimus, et Smart kindlustusega, mis on 16 eur päevas, ei pea jätma deposiiti, aga ainult juhul kui on olemas krediitkaart ja krediitkaardina läheb arvesse ka Swedi deebet pluss, mis on osade krediitkaardi omadustega. Kui oleks olnud täiesti tavaline deebetkaart, siis oleks isegi Smart kindlustuse puhul pidanud jätma 300 eur deposiiti.