Autoreis läbi kogu Itaalia

Tere!

Otsisin aga päris sarnast reisikogemust ei leidnud ka mujalt reisifoorumitest - seega küsimus, kas keegi on võtnud ette reisi rendiautoga läbi kogu Itaalia? On olemas juba lennupiletid 08.04-20.04 Tallinn-Bergamo-Tallinn ja plaan on vahepealsel ajal jõuda Bergamost paljude vahepeatustega läbi kogu Itaalia Sitsiiliasse ja tagasi Bergamosse. Lisaks on ka broneeritud rendiauto. Kuna enamus soovitusi on siin keskenduda mingile kindlale piirkonnale, siis huvitakski, kas keegi on sarnase pika sõidu ette võtnud ja millega peaks arvestama? Olen juba erinevatest teemadest palju asju kõrva taha pannud kuid kuna see on esimene reis Itaaliasse ja esimene selline pikk auto seiklus, siis lootsin siit veel kasulikke nõuandeid saada. Päevade pikkused esialgses plaanis varieeruvad 300 km - 500 km, minek on mööda läänepoolset kallast ja tagasi "saapa" keskelt või idarannikult. Kokku tuli kilomeetreid 4200 ja see on arvestamata linnades sees seiklemist. Kui nüüd on keegi sarnase kogemusega, siis kas kahetsete meeletut sõitmist või oli selline autoga matkamine hea vaheldus päevade kaupa rannas peesitamisele? Loodame saada niimoodi hea ülevaate kogu Itaaliast ja hea pildi erinevate piirkondade erinevustest. Võib-olla kujunevad ka selgemad lemmikud, mida järgmisel korral pikemalt külastada. Kas hinnavahe ööbimist ette broneerides või kohapeal käigupealt vaadates on väga suur? Kas on mingid kombed/traditsioonid, mida kindlasti jälgima peaks, et mitte ebaviisakas olla? Ühesõnaga kõik nõuande jupid on teretulnud, kuna reisini on veel veidi aega siis jõuame plaane kohandada/nõuandeid arvestada. Suured tänud juba ette kui keegi võtab vaevaks vastata!

1
2

Tere!

Küsin üle, kas reis läbi Itaalia või ümber Itaalia, kuhu ka sisse haaratud Sitsiilia?

0
0

Itaalia on huvitav ja ilus sihtpunkt, kuid mina seal enam autoga sõita ei taha. Kõikvõimalikud ZTL tsoonid, kaamerad, keskmise kiiruse mõõtmised lõiguti jms - näib, et see tööstus seal töötab täistuuridel. Viimati sõitsin nagu viimane idioot kiirteel 60-ga, kuna iga kilomeetri tagant oli suur, meetrise läbimõõduga 60-piirang. Kõik teised libistasid 120-ga. Arvestama pead sellega, et kui kiirteelt maha keerata, mõnele huvitavamale rannikulõigule näiteks, siis kasvab kordades aja- ja ka kütusekulu. Sorrento ja Amalfi vahel liigeldes alaarvestasin korralikult ja oleks Napolisse tagasi äärepealt hilinenud. Kiirteed on ka kulukad. Sõltub sinu huvidest ja soovidest, ehk oleks mõistlik algusest osa distantsi rongiga läbida. Näiteks Roomani või isegi Napolini ja seejärel rahulikult mööda huvitavamaid radasid kulgeda. Plaan ka endal Milanosse lennata ja rendikaga ringi liikuda, kuid ise eelistasin üle Veneetsia hoopis Horvaatiasse kulgeda. Öömaja peaks väiksemates kohtades ikka leidma ja ka kaubeldavus peaks lõuna poole liigeldes järjest paranema. Sularahas arveldades saab õhtuti endale ikka vast soodsa öömaja leida, kuid arvestama peaks, et väikemates kohtades võib inglise keelega hätta jääda. Ette broneerimine võtab paindlikkuse ja piirab. Edu!

0
0

Ma arvan, et planeeritav ring ümber terve Apenniini poolsaare on veidike pikk selle napi 12 päeva jaoks. Jõuad küll ära sõita ja saad kindlasti põhjalikult tuttavaks oma rendiautoga aga Itaalia enese jaoks jääb aega vähevõitu... Soovitan sul jagada oma plaan näiteks kaheks -- põhjapoolne osa Bergamost Roomani või siis lõunapoolne Roomast allapoole. Aprillis on alumise poole ilm kindlasti parem.

2
0

Küsimusest on näha, et suurem kogemus autoga reisimisel puudub. Aga pole hullu, see on väga tüüpiline olukord. Kordan siis vana tõde. Liiga suured vahemaad päeva kohta tähendab lihtsalt bensiini põletamist. Ise näed ainult telgjoont aga kõrvalistujad saavad tiba rohkem elamusi. Alari ettepanekut kaalu tõsiselt. 12 päeva kulub käbedalt ja liiga suure osa istuksid autos. Ja tegelikult jääb vähem kui 12 päeva. Kummalgi päeval läheb sul pool päeva kaduma, seega ainult 11 jääb. Ainus, mida saavutad, on see, et saad hiljem väita, et selline reis on tehtav. Aga muljeid suurt polegi.

Sitsiilia võta kindlasti ette eraldi reisina.

2
0

Olen eelpostitajatega täielikult nõus.Poolita oma reis.11p.Põhja-Itaalias on enam-vähem,saad ka emotsioone.11p.läbi Itaalia,mis hõlmab ka Sitsiiliat kaldub rubriiki´´Rally in Italy´´.Itaalia on ajalugu,arhitektuuri,kultuuri ja emotsioone täis.Ei tea Sinu eelistusi,ent mõtle,kas Milaanos,Duomo juures teed pilti all,või lähed ülesse,kas Como-Garda järvedel naudid paadi sõitu,vaateid,kallastel paiknevatele villadele,naudid grappa-espresso kooslust,või kihutad nina vastu tuuleklaasi peatumata edasi?Mõtle ka sellele,kui olete otsustanud külastada San-Marinot,parkinud auto,käinud kindluses,kõndinud mööda mäekulgi looklevaid tänavaid,vaadelnud hooneid,palju km. on autojuht nõus edasi sõitma?Loe läbi ka postitus´´Liiklustrahvid Itaalias´´.Olukord,kus auto saabus,parkis poole kerega kollasele joonele oli 10min.pärast juba otsapidi treileril.Parkimine linnades on keeruline,pead jälgima ka´´kohalikku tsooni´´.Itaalia kiirteed ja küte on Eu ühed kallimad.Itaalias olen saanud kõige suurema erisuse kütte hinnas,sama tankla kiirteel ja asulas sees,Agip-Emi ja 26s.vahe.Kiirteel on kallim.Must be kohtadesse säti ennast varem kohale ,kui hotellides hommikusööki lõpetavad Aasia turistid,ka peale 2-3 on tunglemist vähem.Lageda taeva alla ei jää,paljudes kohtades pead ette teatama,kui saabud hiljem 20.00st.Ei pruugi kedagi kohal olla.Suuremates kohtades saad kaardiga toimetada,ent siiski tundub,et sula meeldib neile rohkem.Itaalia on katoliiklik maa,laup. lõunast esmasp.hommikuni on ka väiksed tanklad ja poed kinni.Teie sealoleku ajal on ka Munadepühad.Sel ajal on paljud asutused,koolid nädalasel puhkusel.Võib-olla peaksite Pühade ajaks bronnima mõned öömajad,eriti ,kui satute rannikule,sest ka rannad avatakse 15apr.Itaallased on suhtlejad,õpi selgeks mõned väljendid-fraasid-laused,tuleb kasuks.Mulle meeldib lääne kallas Livorno-Pisa-Viareggio-Portofino-Genua ja rannik Genuast San-Remoni välja.Hoia oma asjadel silm peal,sest pea laiali pilte klõpsiv ja vaatamis väärtustesse süüvinud turist on pahalastele kerge saak.Aga edu Itaalia avastamisel!

2
0

Mul on kogemus, kus Bergamost sõitsime Amalfini ja tagasi. Aega oli 9 päeva. Nägime palju, kuid tempo oli kogu aeg peal. Palju jäi ka nägemata. Sitsiiliani kindlasti poleks olnud mõtet tormata. Nii kui tahad väikseid teid kasutada ja midagi ka näha, läheb tempo aeglaseks. Meie reis oli 1. õhtuks Bergamost Rooma mööda kiirteed. 1,5 päeva Roomas. Poolikul päeval sõitsime peale lõunat Roomast Vahemere rannikule ja natukene puhkasime. Ööbisime rannikul. Järgmise päeva jooksul sõitsime mööda ranniku väikeseid teid Sorrentosse ja sealt oma öömajadega kaugemale ei läinudki, ööbisime 4 ööd samas kohas. Aega jäi siis 3 päeva millest ühel käisime Vesuuvil, Pompeis ja Herculaneumis, teine kulus Amalfi rannikule ja kolmandal võtsime peale eelnevate päevade tormlemist veidi vabamalt ja uitasime Sorrentos endas ja selle ümbruses. Seejärel hakkasime juba mööda kiirteed tagasi sõitma ja selle päeva õhtupoolik ning järgmine hommikupoolik kuulus Firenzega tutvumisele. Päev mis Firenzest üle jäi, kulus Pisale ja seal lähedal olevale rannale, ning hilisõhtul olime Bergamos tagasi, et hommikul koju lennata. Reis oli väga tempokas. Merre jõudsime 4 korral ja mingit pikka ranna aega ei olnud, nii 1-2h vast. Vahemaad on pikad ja kiirteel sõit tüütu, kuid muidu lihtsalt ei jõua.

Lõuna osa võtsime külastamiseks hoopis järgneval aastal ja sõitsime lennukiga juba lõunasse kohale, mitte ei hakanud Põhja-Itaaliast sõitma. 10 päevaga käisime läbi kannusest kuni kontsa tipuni. Siis oli tempo aeglasem ja rendiautoga jamad võtsid puhkusest oma osa ära. Seega seal oleks selle ajaga olnud võimalik ka rohkem näha.

2
0

Soovitan reisi eelarve üle vaadata, nagu siin juba öeldud, siis Itaalia kiirteed on rämedalt kallid. Oma kogemus pärineb küll üle 10 aasta tagusest ajast, siis tundus küll igas putkas 20 eurisega lehvitada üle mõistuse palju, vaevalt, et hinnad seal vahepeal odavamaks on läinud. Linnades auto parkimine jäi ka ikka kuskile 30 eur/päev suurusjärku. Varuplaani võiks ka teha, sest linnade (nt. Milano) ümbruses venis kiirteel liiklus nagu tatt, ajakava võib kergesti lõhki minna.

1
0

Kui soovid suuremat linna külastada ja seal ka midagi näha arvesta terve päevaga. Linna sissesõit, parkla leidmine, vaatamisväärsuste külastamine (jala või ühistranspordiga, sest autoga pole suurlinnas midagi teha), parklase tagasi minek, linnast väljasõit. Vahepeal ka söök, jook jne. Pean silmas Milano, Rooma, Napoli jne. suurusega linnu mis ette jäävad. Sellistel päevadel 300 km. kokku ei saa.

1
0

Milleks rentida auto, suurte vahemaade läbimiseks peamiste linnade vahel kulgevad Itaalias üliodavad, kiired ja mugavad bussid, pileti hind võib olla varakult ostes paar eurot: www.megabus.com www.flixbus.com

2
0

Itaalia kiirteed ei ole minu arvates kallimad võrreldes teiste riikidega ja üpris palju on selliseid teid, kus ei pea maksma, aga liiklemine täiesti normaalne. 4- 500 km päevas ei ole seal suur päevane läbisõit ja näeb päris palju. Toon lihtsa näite, Bergamo - Firenze vahe on ca 350 km ja ma sõidan alati seda vahemaad alla kolme tunni. Loomulikult sellisel juhul ilma peatusteta ning maksab veidi üle 20 euro. Pole paha! Viiesaja kokkusaamiseks saaks Firenze ümbruses veel 150 km tiirutada ja turimile kulutada. Kiirteed aitavad raha ja aega kokkuhoida, aga ega nendel sõites midagi ei näe küll. Parkimisega on nii ja naa. Tõesti ZTL tsooni ei tasu minna, aga olen leidnud kõikides Itaalia linnades kesklinnale suhteliselt lähedal tasuta parkimiskohti. Turismi atraktsioonide juures on olukord muidugi keerulisem ja peab enamasti maksma, aga isegi Pisas leiab tasuta parkimise kohti, aga peab veidi kõndima.

0
0

Nuuh, päris labidaga ei maksa visata - Itaalia ikka suht kallis võrreldes nende riikidega, kus vinjetiga sõidad. Aga olen poolt , et mugavus ja kiirus maksab. Vähemalt on teed korras ja pole seda kiunu valitsuse poolt, et rahapuuduse tõttu ei saa juba iseseisvumisest saadik Eestisse ehitatud kolme normaalset magistraali. Teemast ka: Väga põnev ettevõtmine - terve Itaalia nö läbi sõita - aga sellisel juhul tuleks vajaminev aeg korrutada "tambovi koefitsendiga". Ehk ühinen paljude eelmiste arvamistega, et parem võtta ainult osa plaanist aga kvaliteetsemalt. Kuigi, siin mõni aeg tagasi sattus just 1 seltskond tripikaid, kes läksidki lihtsalt uhamise peale välja, koos mõne linna vaatlemisega autoaknast. Noh, nii nagu Eestis sõites punktist A punkti B ja võimalikult kiiresti. Ehk siis legaalne kihutamine Euroopas. :D

0
0

12 päevaga kogu Itaaliale ring teha ei ole mõistlik ettevõtmine. Ma käin Itaalias igal aastal autoga. Kui sa lähed aprillis, siis hea ilma garantii on sul võib-olla alates Lazio maakonnast lõunapoole. Näiteks eelmisel aastal olin 10 päeva Toskaana maakonnas ja ei jõudnud ka kõike ära vaadata, mida tahaks... Sellest 10-st päevast sadas vihma 9 päeval. See oli siis juuni alguses. Kohalikud rääkisid, et see on üsna ebaharilik, et nii pikalt sajab, aga samas mitte mingi ilmaime, et vihma kallab. Mina teeks aprillis nii, et lendaks Bergamost või Malpensast Barisse Puglia maakonnas, rendiks seal auto ja sõidaks siis Puglia/Basilicata/Calabria maakondades. Tuleb arvestada, et Lõuna-Itaalias räägitakse inglise keelt kehvasti ja väiksemates kohtades ei räägita üldse. Samuti võib nendes maakondades olla autokindlustus kõrgem, sest suurtes linnades on varguseoht lõunas suur. Teisalt soovitan sinna väga minna, sest nii ehedat Itaaliat sa põhjapool ei näe.

2
0

Suured tänud nii paljude asjalike vastuste eest, mis meid natukene maapeale tagasi tõid. Tegimegi nüüd plaanid ümber ja vähendasime kilomeetreid 2200-le. Kuna Tallinn-Bergamo-Tallinn piletid on juba ostetud, siis algus ja lõpp jäävad ikka samaks. Uus plaan on minna Bergamost rendiautoga läbi Itaalia, suuremates linnades peatume terve päeva, mõne päeva oleme kahe linna vahele jaganud ja mõne päeva võtamegi sõitmiseks. Lõpp punktiks jääb Sitsiilia, kus oleme 3 päeva. Rendiauto jätame Palermosse ja viimase päeva hommikul lendame Palermost Bergamosse ja sealt õhtul Tallinna. Itaalia keele tähtsamate väljendite õpingud on ka täies hoos. Ööbimiskohad broneerisime booking.com-i kaudu ära. Teemaksudega seoses - oleme arvestanud enamus teed kiirteedest eemal, kiirteid kasutame nendel päevadel kui tahame kiiresti sihtkohta jõuda, et aega kokku hoida. Lootsime kiirteedest eemal rohkem ilusaid vaateid ja kohalikku elu näha. Kõige rohkem pelgangi seda kui mõni õnnetus või muu segadus ajalised plaanid sassi ajab aga siis tuleb lihtsalt midagi vahelt ära jätta. Teine hirmutav asi on minu jaoks auto rentimine - Google abiga tuli välja nii palju erinevaid juhtumeid kuidas rendifirmad üritavad klienti petta ja hiljem välja nõuda erinevaid summasid. Saan aru, et ülestõusmispühad on Itaalias väga tähtis püha aga kas võib loota, et suuremad poed/söögikohad on sellest hoolimata lahti?

0
0

Suuremad poed,outlett linnakud,ametiasutused,pangad jne.on kinni.Paljud lokaalse tähtsusega vaatamis väärsused on kinni.Italianodel on see Ülestõusmispüha puhkuseks,ehk külastatakse tuttavaid,sugulasi,osaletakse missadel ja ollakse perega,familiari.St.Suurest reedest kuni 2se Ülestõusmispühani k.a. ei toimu midagi.Ka minipangast,atmist võib raha otsa lõppeda,sest keegi ju juurde ei too.Maakonna teedel arvesta kuskil 30-40km.keskmiseks.Küla,ringtee,asula,ringtee,põllutööle sõitev traktor jne.Espressot ja lasaghnet saad ka pühade ajal kindlasti,ka tanklad on kiirteedel lahti.Ja ära üle stressa!Edu!

0
0

Mina soovitan Itaalias võta super kasko kindlustuse otse sellelt firmalt kelle käest auto saad. Siis on muretum sõita. Üheotsa tasu oli paar aastat tagasi 50 €. Olen ise Itaalias mõned korrad autot rentinud ja minult hiljem mingeidtasusid ei ole üritatud küll kätte saada.

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased