Tere Selline küsimus, kust on mõtekam minna Travemundesse kas Liepajast või Ventspilsist.
Kilometraaz on sisuliselt sama. Stena Line väljub 2x nädalas Ventspilsist ja 4 x nädalas Liepajast-seega määrab graafik. http://www.stenaline.com
Kord (või oli see 2x) nädalas väljub Ventspilsist Lübeckisse ka Finnlinesi laev (tuleb Peterburist ja on paksult tõelisi vene turiste ja rekkajuhte täis). http://www.finnlines.fi
Kas keegi oskab midagi öelda Stena Line'i laeva Urd kohta? Kas seal midagi teha ka on sõidu ajal ja kas kajutid on inimlikud?
Väga tegevusrikas just pole. Kajutid on täitsa OK - vastab EL standarditele küll :)
Finnlinesil pidi natuke rohkem tegevust olema - ma pole küll ise sõitnud, toetun kuulujuttudele.
Milleks laevad? Varssavist alates läheb korralik kiirtee Saksani välja. Mõned tunnid ja kohal vs. pikk loksumine laeval.
Me seekord tahaksime vältida seda reisi alguse pikka sõitu. Pealegi, ega me ju Varssavist ei stardi, sinna tuleks ka saada. Eelmistel kordadel on Poolas olnud palju teetöid.
No ega Liepaja ja Ventspils ka siinsamas ole, aga see selleks. Olles ise kasutanud igasuguseid võimalusi Saksamaale jõudmiseks, ütleks, et see laevasõit on neist kõige nürim ja aeglasem.
Võiksid proovida DFDS-ga Klaipedast siis kas Kieli või Sassnitzi. Suvel käib säärane laev www.aveline.lv marsruudil Riia - Travemünde, aga veel pole reisid sel aastal alanud.
Aveline pole juba mitmeid aastaid sõitnud Saksa vahet, kuna mitmed aastad tagasi võttis Saksa sadamakontroll laeva rajalt maha tehnilistele nõuetele mittevastavuse tõttu ja keelas selle firma laevadel Saksa sadamatesse sisenemise. Nende koduleht väidab, et plaanivad naasta Läti-Saksa liinile - eks ole näha, kas juhtub nii või mitte.
Kuna käin aeg-ajalt üksinda autoga Lääne-Euroopas (Saksamaa, Holland, Belgia), siis on laevasõit kordades mugavam ja turvalisem kui krillis silmadega kogu tee üksi autoroolis olla :) Vahetustega juhtide puhul ilmselt võib ju ka mööda-maad-variandi valida, aga üksinda kindlasti mitte. Olen sõitnud nii Liepajast kui Ventspilsist, probleeme pole olnud, kajutid on täiesti normaalsed. Vahel on laev hilinenud, aga üldiselt pean seda palju mugavamaks reisimisviisiks kui terve tee autoga läbi sõita. Enamasti on laevas nagunii laptop kaasas või midagi lugeda, aeg läheb ruttu ja jõuad Saksa täiesti puhanuna. Kunagi käisin ka Paldiski-Kapellskäri kaudu (eelkõige Taanis), kui hinnad veel odavad olid ja liin BSLile kuulus, sealt kujuneski laevasõidu-eelistus välja.
Aastaid ise Ventspisist saksa ja tagasi seda laeva liini kasutanud ja olen rahul.[väike auto].
Kas Lätist minnes on vaja kõik eraldi eraldi osta autopilet, inimesepilet ja kajut??
Kõige inimlikum -- kuigi mitte odavaim võimalikest -- on Tallinn-Stockholm ja Trelleborg-Travemünde laevad. Kaks ööd laevas, sõiduotsad talutavad, hotellile raha ei kulu ja kogu aeg lähened sihtpunktile.
Avastasin eelmisel suvel Eestis käies, et TT-Line Economy laev Nils Dacke on tegelikult meeldivam, kui nende Premium Nils Holgersson. Varem olen igasuguseid muid variante proovinud, paremat ja vähem väsitavat lihtsalt ei ole. (OK, Tallinki Rostocki laev oli, aga see on ajalugu.)
Sugulased on Läti laevu katsetanud ja resoluutselt öelnud, et ei iial enam.
Paldiski-Kapellskär on mugav, aga laev ise oli vähemalt eelmisel aastal päris depressiivne, kuigi sööklat kiidan.
Minu ja mitmete teiste siinsete eestlaste valik on ka sel aastal TT/Tallink, kui just vahepeal Poolasse asja ei teki.