Kuu tagasi uudistasime seda maad nädalapäevad. Muljed igati positiivsed. Sõit ei olnud küll matka-autoga vaid tvalise sõiduautoga. Ei tülitanud meid politsei, liikluskultuur on täiesti olemas - miskit erilist ei märganud. Inimesed on sõbralikud, ilusaid kohti palju. Parkimine on siin-seal linnades tasuline nagu ikka. Bukarestis liikusime metrooga. Linnas on ummikud täitsa olemas ja oma autoga seal liigelda ning parkimiskohta otsida on tülikas. Metroo päevapilet maksab 8 kohalikku raha (~2€). Meie ööbisime väikestes perehotellides. Soovitav oleks auto parkida ööseks privaatsesse parklasse. Kindlasti soovitaks läbi sõita maantee 7C. On, mida vaadata: https://en.wikipedia.org/wiki/Transf%C4%83g%C4%83r%C4%83%C8%99an
Ah et käisid ikke ära 7C peal, homeuser :) Kas tegid algusest lõpuni? Kas matkaautole ka sel juhul algusest lõpuni soovitad?
Ka minu Rumeenia läbimine juuni keskel kulges täiesti talutavalt. Ära Sa ainult väga 76/E79 peale tiku matkaautoga, maasturiga oli see OK aga 7C peale mineku aja raiskas mul küll ära ;) Nüüd tagantjärgi tarkusena leidsin ka graafilise lehe, kus näha, kuidas see tee on ära hakitud remonditavateks fooriga lõikudeks (http://i.imgur.com/RSk46Nh.png). Selle Bulgaaria teede välimäärajani jõudsin siit: https://en.wikipedia.org/wiki/European_route_E79
Bucureşti läbisin koos peatusega pealelõunast õhtuse tipptunnini praktiliselt piki ühte diameetrit, kuna oli soov parlamendihoonet kaeda. Google StreetView lubas oodata suurt parkimisplatsi selle lähedal aga kogu plats oli remondipiiretega ümbritsetud. Minu imestuseks sai sealsamas lähedal Bulevardul Libertății'l aga tasuta parkida ja leidus isegi vabu kohti. Üldiselt oli aga kesklinn tihedalt parkivaid autosid täis.
Kohati oli linnaliiklus päris lõbus, kus leidsid, et teisel pool fooriga ristmikku on äkki vähem ridasid, kui sinna suunas sõita lubati. Vahele lasti nii mind kui "omasid". Päris sõidumeistrid kasutasid ka trammiteid, mis ilmselt ei olnud selleks mõeldud.
Väljaspool linna oli sõita hea, kiirteed olid väga head.
Läheks tagasi küll.
to maunu: Tegime perega 7C algusest lõpuni. Väga ilus tee. Kahju kohe, et pidin ise roolis olema - oli ju vaja ka teed jälgida. Päris tihti sai tehtud peatusi ja tee läbimiseks kulus meil üle 5 tunni. Matkaautoga liikujaid oli näha aga mitte eriti palju. Teel ei ole nii väga järske tõuse ja eriti kitsaid kohti. Asfalt on igati korras ja sõidetav.
Veel üks koht, mida soovitaks külastada: http://salinaturda.eu/ Seal on ka lastele tegevusi... Ja tasuks läbi käia ka Dracula lossist: http://www.bran-castle.com/
Möödunud kevadel sõitsin 50-alasse umbes 80-kiirusega (selline kurviga algav asula, kus ka meie politsei armastab passida). Kirjutati trahv ca 40 euri ja soovitati ööpäeva jooksul ära maksta, siis ei lisanduvat mingeid lisatasusid. Kohusetundlikult üritasime maksta kõigis ettejuhtuvates politseijaoskondades, kust juhatati lähimasse linna peakontorisse. Seal aga kassa ei töötanud enam ning jäigi maksmata. Siiamaani.
Rumeenia on täiesti tsiviliseeritud riik. Umbes 10 aastat tagasi üritati skeemitada nn keskkonnamaksudega, aga nüüd on see läbi. Probleeme pole. Või vähemalt ei tulnud ette.
Juulikuus tsiklitripil ainukeseks kogemuseks ja kokkupuuteks politseiga, 7C-lt põhja poole alla tulles, võeti kogu seltskond ringteel maha. Vana korjas paberid kokku ja hakkas jorutama teemal "ega te üleval väikest õlut ei teinud, meil Rumeenias mingit promilli lubatud pole jne.". Kuna seekord tõesti jäi "passil" õlle võtmata otsustasime väikselt kaasa mängida. Jorutamine - vihjamine, et no kui puhute ja midagi peaks ette viskama siis 3 kuud jalamehed, tsiklid peate transaga minema vedama jne., kestis oma jagu. Oseselt ka ei õeldud, et saate end puhumisest välja osta aga igati püüti mõista anda et see on võimalik. Lõpuks, ca 20 minuti suhtluse järel, kui puhumiseni jõuti, oli vist tondi pettumus suur kui kõigilt 0 saadi. Viimasele mehele enam puhuda ei andnud, ütles et sa oled "lukcy guy", jagas paprid tagasi ja soovis head reisi. Kui valida teekonna Oradea- Deva siis E79/76 oleks mõitlik paar aastat veel vältida. Külastada tasuks ka kanjonit https://en.wikipedia.org/wiki/Bicaz_Gorge Kui huvi mägedesse, pinnasteedele välja jõuda (matkabussiga ei soovita, küll aga "parketimaastur" täiesti sobiv) siis tee mida mööda sinna jõuab on https://www.google.ee/maps/place/45%C2%B022%2712.6%22N+24%C2%B048%2732.5%22E/@45.370152,24.809013,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0 Käpmad: kõigis külastatud kohtades turvalisus väga hea - alal aed ümber, turvamees uitamas ja ööseks välja unustatud asju ka keegi ei puutunud. Ehk läks lihtsalt hästi. Olmega kõike näinuna-kogenuna ka täiesti talutav. Soe vesi kõikjal külastatud paikades. Uuemad kohad täiesti OK, vanemad mitte just nii väga aga käis ka. Kohalikke väga kämpades eikohta, eelistavad metsikult telkida mägijõgede kallastel, seal nädalavahetused korralikult ülerahvatatud. Negatiivsena jäi silma, et kõik pakend jäetakse sinna kus ollakse, laga on metsik. Ja kevadel suurveega uhutakse see siis lõpuks veehoidlatesse. Üks selline oli oma pinnast lausa 1/3 ulatuses plastpudelitega keaetud.
Soovime 2016 kevade reisi teha Rumeeniasse , kuidas on sealsete hindadega olukord? Söök, ööbimine jne...:)
Heameelega ootaks vastuseid.
Sõitsime juunis Rumeeniast küll ainult läbi aga sellegipoolest sai seal käidud mõnes poes, korra söömas, Brani lossis ja seal lähedal booking.com abil ka ööbitud. Hinnad olid ivake soodsamad, kui meil, mulje jäi maast päris hea. Vastupidi isiklikele eelarvamustele peaks ta olema veidi arenenum, kui naaber Bulgaaria. Kui omal käel seal liikuda, siis vaatamist oleks seal küll, mõttes endalgi veidi pikemalt seal järgmine kord peatuda.
Matkaautoga on Transfagarassaan täiesti sõidetav ning mujal Rumeenias ma ei sattunud teedele, kus seda teha ei saaks. Liikluskultuur ja politsei on riigis täitsa olemas ning matkaautoga parkimisprobleeme ei ole, liiklus pole kusagil niii tihe.
Turvalisusega pole ka probleeme, tähelepanelikum peaks olema Ukraina ja Ungari piiriäärsetel aladel. Seal on vaesemat rahvast ja kerjavaid mustlasi ning suvalises kohas ei peaks ööbima.
Samas külaarhitektuur on sealkandis ainulaadne, kus iga majahoovi kaunistavaks elemendiks on aiavärav. Maja ise võib sada aastat vana ja väga vilets välja näha, värav on sel aga ikka puunikerdustega, uhke ja stiilne. Peaaegu sarnast ehitusstiili võib kohata ka Ungaris ja Slovakkia Karpaatide aladel.
Hobuvankrite liikumine Rumeenias on nüüd põhimagistraalidel keelatud, kuid eks neid seal sõidab vahel ikkagi. Veidi ettevaatust, nad on aeglased ja paistavad pimedas kehvasti välja!
Sovatas on soolajärv Laku Ursu, sellest soolasem on vist ainult Surnumeri. Laku Ursu vesi on tulisoolase maitsega ja vees paigal olles seisin nagu kork veepeal. Põhja pole selles järves võimalik vajuda.
Lisaks Transfagarassaanile, maanteele nr 7C, on sealkandis ka Transalpina maantee DN67C, mis samuti väärib läbisõitmist. Tee kulgeb Sebesest Novacini ja paikneb paralleelselt Transfagarassaniga ca 50 km lääne pool. Transfagarassani lõunapoolse otsa lähedal saab ronida Dracula Poenari kindlusesse.
Kui Brašovis peatuda, võib seda teha hotellis La Despani http://www.ladespani.ro/ , mille perenaiseks on eestlane Anu. Bršovi linnamüüri äärses pargis ei peaks öösel hulkuma, seal võivad olla karud. Linna peatänaval Strada Republiciil soovitas Anu mul käia läbi restorani “Festival 39“ meeste WC-st ja vaadata selle disaini ja interjööri. See ruum on täies tükis ehitatud, värvitud ja maalitud 20. sajandi algusaastate stiilis. Ilus oli. Brašovi vanalinn on ehitatud keskajal ja on hästi säilinud ning kenasti korda tehtud. Üks vanalinna tänavatest Strada Sforii oli pisut üle meetri, täpsemalt 1,32 m lai ja kus kätega ulatus mõlemat majaseina katsuma.
Kämpingute leidmisega Rumeenias aitab: http://www.eurocampings.co.uk/romania/