Eelmistel aastatel käidud perega autoreisidel Horvaatias ja Poolas. Sellel aastal õnnestus enne jaanipäeva tekitada nädalane lisapuhkus ja nii sündiski otsus seekord põigata hoopis põhja poole. Panime tähele, et Trip-is pole viimasel ajal Norra kohta eriti sõna võetud ja kuna ka endal jäi marsuudi läbitöötamiseks ettevalmistusaega pisut napiks, siis suures osas sai teekond paika pandud üksikute märksõnade järgi - Atlanterhavstunnel, Atlandi Tee, Trollitee, Geirangeri Fjord, Lillehammeri Olümpiakeskus - kokku viis uut kogemust ja kolm (tunnelit ei saa ju ometi vaatamisväärsuseks nimetada...Lillehammeri Olümpiakeskust aga küll) vaatamisväärsust ehk "turistilõksu". Kogu teekonna mahutasime nagu öeldud ühe nädala sisse. Kuna plaan oli minna Rootsi kaudu ja laupäeva õhtuks praamipileteied enam saada polnud, alustasime pühapäeva õhtul ning lõpetasime samuti pühapäeval. Kokku sai läbitud (alusamiseks-lõpetamiseks lugesime Stockholmi Tallinki terminaali) 2284 kilomeetrit, 2 täiskasvanut ja 1 kooliealine laps. Auto Kia Cee'd 1,6 bensiin, automaatkäigukastiga. Eelnevalt olime ära broneerinud ära 4 ööbimist - 2 Rootsis ja 2 Norras. Viimase ööbimiskoha otsustasime paika panna eelviimasel päeval ja tundub, et tegime õigesti, sest enne reisi polnud jõudnud lõplikult otsustada, kuhu tagasiteel veel "sisse põigata" võiks ja jõuaks.
Marsuut kujunes selliseks: https://goo.gl/maps/UGfSwH8Qt3F2
Peab ütlema, et lühipuhkus kujunes huvitavaks ja meeldejäävaks. Autoaknast Norra loodust nautida või kilomeetritepikkustes tunnelites üritada kuni 10%-liste languste-tõusude juures stabiilset kiirust hoida on hoopis teine asi, kui näiteks Varssavist sirgelt sajaga läbi lasta... Ohtlikum, turgutavam ja kargem igal juhul. Vähemalt roolisolijale. Rääkimata Trolliteest, Atlanditeest või Geirangeri orust, kus hiigelsuured ookeanilaevad paistavad kaljude vahel imepisikeste mänguasjadena.
Sõnaga - tore reis oli. Julgen kuni 4-liikmelistele peredele, kes samale marsuudile võiks sattuda kindlasti kõiki 5 ööbimiskohta soovitada. Andke teada, kui midagi täpsemalt huvitab. Vastan meeleldi.
Väga hea! Norra on tõesti võrratu ja nii lähedal. Mul on Alesund'i ja Trondheim'i vahe avastamata ja selleteemalised postitused ajavad isu peale. Vaatan, et üsna palju praami ülesõite on marsruudil. Kui palju nende maksumuseks võis kokku tulla?
Kohe vaatan järele - niipalju saan kohe öelda, et kalli maa kohta nagu Norra on, tunduvad ülesõidud olema normaalse hinnaga. Vaata minu marsuudilt logi - allpool siis ülesõidud kronoloogilises järjekorras. Halsa-Kanestraum 149 NOK Afarnes-Solsnes 128 NOK Eidsdal-Linge 118 NOK Eurodes jäid siis ülesõidud vahemikku ca' 12-18 €, kui ma õigesti oma konto väljavõtet vaadates mäletan. Ülesõit käib elavas järjekorras ilma eelneva pileti ostmiseta. Sõidad lihtsalt praamile peale ning härra astub ligi ja müüb sulle pileti. Maksad kas sulas või kaardiga. Muide - probleemivabalt saad maksta ka deebetkaardiga. Tunnelid on samuti tasulised, kuid meie marsuudil tuli kaart välja võtta vaid ühe tunneli läbimisel, kus peale tunnelit oli siis "check-out" terminal, kus samuti sai deebetkaardiga makstud. Kõikidest teistest tunnelitest läbisõidul teeb automaatkaamera sinu autost (reg. numbrist) pildi, mille alusel saadetakse hiljem arve. Kuid olen ka kuulnud, et nii mõnigi ootab oma arvet juba väga pikka aega ja on lootuse juba kaotanud seda üldse saada :) Kui huvitab kütusekulu, siis ise arvestasin, et keskmine tuleb kogu reisi kohta ca' 7,5-8 kuid reaalsus näitab, et kõige vähem kulus kilomeetri läbimisele Norras ja seega paagitäie meetodil arvestades tuli reaalsuseks vaid 6,32 l/100 km kogu teekonna keskmiseks. Sõitsime vastavalt lubatud kiirusele auto spidomeetri järgi. Norras pole eriliselt mõtet politsei närvidel mängima hakata. Trahvid on sellised, millest sa täna kuulda ei tahaks :)
Tänud! Ülesõitude hinnad ei ehmata. Tunneli arve saamine automaatkaamera pildi kaudu on hea info. Googeldades leidsin http://www.autopass.no/en/autopass http://www.autopass.no/en/visitors-payment Norra kütuse kvaliteeti olen ise ka kogenud - kütuse kulu langeb märgatavalt kuigi mäed.
Autopassi kohta lugesin ise ka, põgusalt juba enne reisi. Üks koht jäi pisut ebaselgeks - see siis EPS arvete saatmise kohta - arve saadetakse auto asukoha järgi selle maa keeles, kus auto registreeritud - kirjas on 17 riiki, kaasa-arvatud Läti ja Leedu, kuid Eestit märgitud pole. Jääb siis õhk-õrn lootus, et arvet ei tulegi :) Loomulikult ei ole mul ka midagi selle vastu, et kasutatud teenuse eest maksta nagu korralikule külalisele kohane. Summa on vastuvõetav nii-kui-nii.
Mul ka plaanis 2017 suvel autoga Norra minna. See paistis tore marsruut olevat. Aga kas saaks teada, mis öömajad te broneerisite. Hinnasõbralik?
Tere,
Kõik öömajad broneerisin enne reisi eelnevalt ära. Välja arvatud viimane, sest selgus, et olime tagasiteel kulgenud üle ootuste kiiresti. Seega võtsime ühe ööbimise veel lisaks ja vaatasime päevakese veel Rootsimaal ringi - Dalarna maakonnas, kus külastasime kuulsat Dalarna suveniirhobuste peretöökoda Färnäsis enne kui Stockholmis praamile sõitsime. Meie reisieelarve oli juba enne reisi põhjalikult läbi kalkuleeritud ja otsustasime, et ööbimisteks kasutame peresõbralikke kohtasid, mis kindlasti peaksid võimaldama toidutegemist ja korralikku privaatset pesemistingimusi. Reisisime kolmekesi, kuid kõik ööbimiskohad oleks võimaldanud väga lahedat äraolemist ka 4-liikmelisele perele või seltskonnale. Hinnapiiriks olime seadnud ca' 80 - 90 € öö kohta. Arvestades, et pea-aegu kogu toidukraam oli endal kaasas (lisaks sai vaid paar korda puuvilju, mahla, piima ostetud...) siis ülejäänud kulud olid peamiselt kütusele, kohalike praamidega ülesõitudele.. Tänu kummaliselt väikesele kütusekulule läks reis lõpptulemusena oluliselt odavamaks, kui esialgselt planeerisime. Kui olete huvitatud piilumast meie poolt kasutatud kohtadele, siis olen nõus seda infot jagama, sest eranditult kõikides öömajades on rahulikuma stiiliga külalised väga teretulnud.
Esimene öömaja Are'-s suusakuurortis - pika sõidupäeva jätkuks mõnus, puhas, rahulik paik: https://www.booking.com/hotel/se/duveds-semesterby.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c
Teine öömaja otse Atlandi ookeani rannikul - soovitan rangelt: https://www.booking.com/hotel/no/hustadvika-gjestegard.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c
Kolmas öömaja - mätaskatusega, väga ilus koht ja kalamehed - õnged kaasa- suure järve ääres! https://www.booking.com/hotel/no/lemonsjo-fjellstue-og-hyttegrend.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c
Neljas - arvasime, et oleme eksinud. Väike hütike on peidus linnas eramaja hoovis, kus perenaiseks-peremeheks öko-eluviisi viljelejad. Suureks ja ilusaks üllatuseks oli külmakapi ja riiulitäis hommikusööke, mis sisaldasid omatehtud mahejogurteid, mahla, moose, võid leiba ja palju muud. Kõik perenaise enda tehtud ja ökomast öko... Ja kõik see hinna sees! : https://www.booking.com/hotel/se/prostgardsvagen-11-cabin.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c
Viies - lisaöö. Broneerisime booking kaudu eelviimases ööbimiskohas. Perenaine soovitas seda piirkonda külastada. Kui reisil kalamehed siis PS. - Rootsi haugirikkama järve ääres aga broneerides andke teada, et soovite ka paati rentida. Kaldast ei ulatu. Kõik kalavalmistamiseks vajalik kohapeal olemas : https://www.booking.com/hotel/se/rensbo-bed-amp-breakfast.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c
P.S. reisilised Norras - võtke oma Statoili kohvikruus kaasa! Tasuta hea kohv on sellisel juhul igas Statoili jaamas garanteeritud! Proovisime järele. Toimib :)
Ilus ja kallis. Sai 2016 Nord Cape käidud oma autoga. Ööbimine arvesta 50-70,- inimene. Sõit Helsinkist.
Käisime 2016 a. juunis 9 liikmelise seltskonnaga Põhja-Norras. Rentisime väikebussi ja sõit Nordcapi poole läbi Helsingi võis alata . Sõitsime Kuusamo kaudu Kemijärvi , et mitte korrata tagasiteel marsuuti . Kemijärvi lähedal Kuukiuru puhkemajades ööbisime 130 EUR . Järgmine päev edasi Nordcapini . Ööbisime Kirkeporten Campigus , 147 EUR . Kolmandal päeval sõitsime Altani , kus lähedal ka peatusime Gargia Fjellstue puhkemajades 345 Eur (koos hommiku söökidega ) . Edasi sõitsime Tromso poole . Peatusime Tromso Campingus 154 EUR . Tromsost edasi Lofoodidele , Kus peatusime väga ilusa Reine linnas . Retro Villa Reine 178 EUR. Sealt hakkasime sõitma kodu poole . Ööbisime Katterjokki suusakeskuses Rootsis 178 EUR. Sealt edasi Oulu poole läbi Rootsi .Peatus Hostel Lohenpyrstö . 140 EUR. Kõik need hinnad on 9 inimese peale . Reisi hind kujunes 400 EUR inimese peale . Seal sees oli bussi rent , diisel küte , kindlustused , laevaga ülesõit + õhtusöögid laevas , Ka osa muuseumide pileteid tuli välja . Politseid nägime ainult Helsingi sadamas. Kohalikud rääkisid , et automaks on kohalikele , külalisi ei trahvia põhjas . Siiani pole trahve saadetud. Vaadata oli väga palju , aega jääb alati väheseks . Kõige suurem vaatamisväärsus on karm ja väga ilus loodus . Broneeringud tegime pool aastat ette ning vahetasime , kui tekkis odavam võimalus . Km tuli peaaegu 5500 . Väga ilus sõit oli .
Kui palju te öömajad varem broneerisite? Ja kas probleeme polnud sellises hinnaklassis saadavusega? Mis perioodil reis umbes oli?
Reisisime juuni esimesel poolel . Broneerisime bookingus pool aastat ette . Jälgisime pidevalt ja kui tekkis odavam võimalus , siis vahetasime . Kõik broneeringud olid tühistus võimalusega . Altas oli probleem odava majutusega . Nord capis ja Tromsos olid kämpingud (mökid) , mujal puhkemajad . Meil oli tingimus ,et oleks pesemis võimalus . Mõnes kohas olid ka nari voodid , aga harva .Kõik teed ja tunnelid tasuta . NordCapi tunnel samuti . Enne NordCapi on pileti putkad ,aga nad hakkavad tööle 8,00 . Meie sõitsime läbi 7,00 ja saime kõik tasuta . Suletud on suveniiri kioskid . Kõik muu avatud samuti öösel . Muidu pilet maksab 26 EUR . Seal üleval pangal on pidevalt tugev tuul ja ilm muutub kiiresti ! Sinna minnes oli udu , kohal olles hakkas paistma päike , 1,5 tunnipärast sadas lund .
Broneerisime umbes kaks kuud ette. Vahepeal sai osa broneeringuid ka sobivamate vastu vahetatud. Valik sai tehtud nii, et broneerimistasu ei olnud ja tühistamisvõimalus oleks mitte rohkem kui 1 nädal enne valitud sihtkohta jõudmist. Pigem 2-3 päeva. Arvasime, et nii on kõige paindlikum, kui peaks juhtuma, et reisi jooksul mingeid marsuudimuudatusi võib ette tulla.
Broneerimisel tuleb kindlasti jälgida , et oleks tasuta tühistamis võimalus vähemalt 1 nädal . Ka teised tühistavad ja vahetavad, nii et on võimalus saada paremini sobivat ja soodsamat majutust . Mul on juhtunud , et tühistamisel küsitakse täis hinda , oma viga ei jälginud . Puudus tühistus võimalus ja jäigi vahetamata , kuigi lähedale tekkis tunduvalt odavam varjant .
Sõitsime juulis läbi terve Norra, oli palju tasulisi teid ja tunneleid, korra tundus, et kiiruskaamera tegi pilti. Liitusime ka autopassiga. Siiani pole midagi maha võetud ega ühtegi arvet saanud. Kui kaua see võib aega võtta?